سهم پایین استان مرکزی از جذب گردشگران سلامت

به گزارش دنیای ویدئو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، سهم پایین استان مرکزی از جذب گردشگران سلامت مشاهده می گردد.

سهم پایین استان مرکزی از جذب گردشگران سلامت

از سفر با قیمت تور پاتایا لحظه آخری لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

داستان چیست؟

دکتر آشتیانی در نشست مشترک اعضای کنسرسیوم توریستی سلامت استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، با بیان اینکه توریستی سلامت به معنی سفر به قصد دریافت خدمات درمانی و سلامت است و افراد به دلیل گران بودن هزینه درمان یا نبودن امکانات لازم در مبداء اقدام به سفر می نمایند، اضافه کرد: درآمد حاصل از توریستی سلامت به نسبت دیگر توریستی ها بالاتر و حداقل سه برابر است که در واقع در دل خود، انواع دیگری از توریستی را جای داده است.

وی اعلام کرد: 84 درصد توریستان سلامت در سفر خود کسانی را بهمراه دارند، به همین دلیل پس از صنعت نفت و صنعت خودروسازی، توریستی سومین صنعت مطرح جهان است و در این بین توریستی سلامت از ارجحیت بالایی برخوردار است.

آشتیانی با اشاره به اینکه در گذشته از کشورهای آسیایی برای توریستی سلامت به سمت اروپا و آمریکای شمالی سفر صورت می گرفت، اما در حال حاضر این رویه معکوس شده، گفت: بدلیل کیفیت خدمات و ارزان بودن هزینه های درمان، کشورهای آسیایی مقصد توریستان سلامت شده اند و اعمال زیبایی و درمان ناباروری در واقع در اولویت هدف این سفرها واقع شده است.

وی با اشاره به توریستی طبیعت درمانی که در جهان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: چشمه های آبگرم، دریاچه های نمک، لجن درمانی و ... در این سفرها مدنظر است که استان مرکزی در این راستا دارای ظرفیت و مزیت است.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک، خدمات مقرون بصرفه، امکانات پزشکی در سطح کلاس جهانی، وجود جراحان با استعداد و مجرب، خدمات سریع و در دسترس، تاریخ غنی، پشتیبانی دولت و تسهیل اخذ ویزا از دلایلی است که باعث انتخاب ایران توسط توریستان سلامت شد.

وی گفت: بین 3 تا 4 درصد جمعیت جهان با هدف توریستی سلامت مسافرت های بین المللی انجام می دهند که این میزان بالغ بر 11 میلیون نفر و درآمد حاصل از آن سالانه 400 میلیارد دلار است که هر سال رشدی 25 درصدی را تجربه می نماید و هر توریست در هر سفر خود بین 7475 تا 15 هزار دلار هزینه می نماید.

آشتیانی با اشاره به اینکه کشورهای هند، برزیل، مالزی، تایلند و ترکیه در صدر کشورهای فعال در حوزه توریستی سلامت قرار دارند، گفت: در چهار ماهه نخست سال 98 بالغ بر 600 هزار نفر به عنوان توریست سلامت وارد ایران شده اند که نسبت به قبل رشد 2 برابر داشته و درآمد حاصله از آن یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که انجام خدمات مرتبط با زنان و زایمان و جراحی های قلب و عروق در صدر خدمات ارائه شده واقع شده است و مشهد، شیراز، اهواز، ارومیه، تهران و قم جز شهرهای برتر توریستی سلامت بشمار می فرایند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به اینکه جرقه توسعه توریستی سلامت در استان مرکزی از سوی بیمارستان قدس اراک زده شد، گفت: آنچه امروز در بحث توریستی سلامت استان مرکزی دیده می گردد مطلوب نیست و باید با برنامه ریزی استاندارد این مسئله را تقویت کرد.

دکتر جلایی اضافه کرد: افزایش کیفیت ارائه خدمات، توسعه امکانات رفاهی و توریستی، توسعه خدمات هتلینگ بیمارستانی و استفاده از پزشکان و کادر درمانی مجرب از راهکارهای رشد مراکز درمانی در جذب بیمار بین المللی است که باید نگاه بخشهای حاکمیتی مانند استانداری را نیز در اختیار داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 117

به "سهم پایین استان مرکزی از جذب گردشگران سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم پایین استان مرکزی از جذب گردشگران سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید