صدور 15 موافقت اولیه گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی

به گزارش دنیای ویدئو، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، صدور 15 موافقت اولیه گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی صورت گرفت.

صدور 15 موافقت اولیه گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی

یوسف بیدخوری اضافه نمود: در راستای عملی کردن شعار رونق فراوری و ایجاد تنوع در فعالیت های جهانگردی و بهره مندی و آشنایی شهروندان و جهانگردان از فعالیت های کشاورزی این موافقت های اولیه صادر شده است.

معاون جهانگردی خراسان رضوی توضیح داد: عمده این طرح ها در شهرستان مشهد و بقیه در شهرستان های گلبهار، سبزوار، کلات، زاوه، طرقبه شاندیز و فریمان قرار گرفته است.

بیدخوری گفت: این طرح ها پس از دریافت استعلام های لازم و اجرای طرح مطابق با آیین نامه، پروانه بهره برداری دریافت نموده و بطور قانونی مجاز به پذیرش جهانگرد می شوند.

او اظهار کرد: در جهانگردی کشاورزی که زیرمجموعه جهانگردی روستایی قرار گرفته است، به توسعه سکونتگاه ها و منطقه ها روستایی یاری می نماید، جهانگردان با حضور در مزرعه ضمن آشنایی با طیف متنوعی از فعالیت ها و اقدامات حوزه کشاورزی، محصول مورد نظر خود را بطور مستقیم خرید می نمایند.

بیدخوری یادآور شد: در جهانگردی کشاورزی تغییر کاربری وجود ندارد بلکه فضاهای مورد احتیاج جهانگرد با سازه سبک (هماهنگ با محیط طبیعی) ایجاد می گردد.

معاون جهانگردی خراسان رضوی از مالکان مزارع بزرگ که دارای تنوع محصول فراوریی هستند، دعوت کرد درخواست خود را برای آنالیز به اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان یا به ادارات شهرستان تحویل دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 927

به "صدور 15 موافقت اولیه گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 15 موافقت اولیه گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید