قطر به عنوان نخستین کشور با گلوبال بیکون همکاری می نماید (تور قطر ارزان)

به گزارش دنیای ویدئو، قطر ایرویز (Qatar Airways) نخستین مشتری است که تصمیم گرفته است از سامانه های جنجالی گلوبال بیکون (GlobalBeacon) استفاده نماید. سامانه گلوبال بیکون محصول همکاری دو شرکت FightAware و Aireon در راستای ردیابی شرایط پروازهای هوایی سراسر دنیا در زمانی واقعی است.

قطر به عنوان نخستین کشور با گلوبال بیکون همکاری می نماید (تور قطر ارزان)

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

در ماه سپتامبر 2016، قطر ایرویز خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه تصمیم گرفته است به عنوان نخستین خط هوایی، گلوبال بیکون را وارد مرکز عملیاتی یکپارچه خود نماید. اکنون دو سال پس از این اطلاعیه، قطر ایرویز اعلام نموده است که هم اکنون پروازهای این خط هوایی به صورت زنده با استفاده از سامانه گلوبال بیکون ردیابی می شوند.

از زمان شروع چرخه توسعه سامانه گلوبال بیکون، قطر ایرویز همیشه به صورت آزمایشی از سامانه این محصول استفاده نموده است. این فناوری با بروزرسانی دقیقه به دقیقه اطلاعات موقعیت هواپیماهای سراسر دنیا در هر لحظه قادر است تا اطلاعاتی فراتر از GADSS در اختیار خطوط هوایی قرار دهد.

اکبر الباکر، مدیر اجرایی قطر ایرویز می گوید: طبیعتا از یک طرف ما از اینکه به عنوان نخستین خط هوایی از فناوری فضایی ADS-B در این سطح وسیع استفاده می کنیم، کمی وحشت زده هستیم، ولی از طرف دیگر افتخار آن را داریم که همراه با دو شرکت FlightAware و Areon دستیابی به بالاترین سطح از استاندارهای ردیابی پروازها را با یکدیگر جشن بگیریم. الباکر در ادامه سخنان خود می افزاید: به عنوان یکی از پرچم داران خطوط هوایی در سطح دنیا، هدف همیشگی ما ارائه برترین خدمات به تمام مشتریانمان بوده است.

در سومین ماه سال 2016، ICAO اظهار داشت که GADSS در راستای بهبود ردیابی از راه دور هواپیماهای تجاری توسعه داده شده بود. ویژگی کلیدی این سامانه جمع آوری اطلاعات موقعیت جغرافیایی هواپیماها و گزارش کردن آنها به مرکز عملیاتی خطوط هواپیمایی در سراسر دنیا در بازه های زمانی حداقل 15 دقیقه در شرایط پروازهای عادی است. چنانچه هواپیمایی در یک شرایط غیرعادی باشد، موقعیت جغرافیایی آن هر دقیقه یک بار گزارش می گردد.

اکنون به نظر می رسد که گلوبال بیکون یک رقیب جدی با ظرفیت های بسیار بالاتر برای GADSS باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1018

به "قطر به عنوان نخستین کشور با گلوبال بیکون همکاری می نماید (تور قطر ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر به عنوان نخستین کشور با گلوبال بیکون همکاری می نماید (تور قطر ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید