مهمترین چالش پیش روی دولت آینده کسری بودجه است ، در سیاست خارجی باید دو اقدام را در اولویت قرار دهد

به گزارش دنیای ویدئو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مهمترین چالش پیش روی دولت این است که بتواند برای این کسری بودجه و تامین هزینه های دولت و تعهداتش، چاره جویی کند.

مهمترین چالش پیش روی دولت آینده کسری بودجه است ، در سیاست خارجی باید دو اقدام را در اولویت قرار دهد

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره چالش های پیش روی دولت آینده اظهار کرد: به اعتقاد من مهمترین چالش پیش روی دولت کسری بودجه است. بودجه ای که سال جاری در نهایت مصوب شد، ناترازی 450 هزار میلیاردی دارد و بخشی زیادی از منابع از محل فروش دارایی های دولت اعم از دارایی های سهام و دارایی های منقول و غیرمنقول دولت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: مهمترین چالش پیش روی دولت این است که بتواند برای این کسری بودجه و تامین هزینه های دولت و تعهداتش، چاره جویی کند ضمن اینکه دولت همین سال جاری باید نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان اصل سود و اصل اوراق مشارکت سال های قبل را بپردازد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت باید در چیدمان و راهبرد هایی که در دستور کار خود قرار می دهد، حداقل برای سال اول به این مساله توجه ویژه داشته باشد.

زنگنه در پاسخ به این سوال که سیاست خارجی دولت به لحاظ تامین منافع مالی چه سمت و سویی خواهد داشت، اعلام کرد: دولت در سیاست خارجی باید دو اقدام را در اولویت قرار دهد؛ اقدام نخست شکستن انحصار تمرکز بر کشور های خاص است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه قریب به 200 کشور در جهان داریم، حال اگر بگوییم نیمی از این کشور ها هم در جایگاهی نباشند که برای ما اهمیت خاصی داشته باشند، حداقل 100 کشور در جهان هستند که با توجه به ظرفیت های جمهوری اسلامی و نیازی که ما به صادرات داریم، می توانند مقصد دیپلماسی ما باشند.

زنگنه توضیح داد: متاسفانه کشور های شرق آسیا، کشور های اروپای شرقی و آمریکای لاتین و عمده کشور های آفریقایی تقریبا جزو اولویت های سیاست خارجی ما در سال های گذشته نبودند. حتی همسایگان خودمان هم که حجم قابل توجهی از نظر مالی و جمعیتی را شامل می شوند در اولویت نبوده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 541

به "مهمترین چالش پیش روی دولت آینده کسری بودجه است ، در سیاست خارجی باید دو اقدام را در اولویت قرار دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین چالش پیش روی دولت آینده کسری بودجه است ، در سیاست خارجی باید دو اقدام را در اولویت قرار دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید