همکاری نفتی ایران و عربستان شروع شد

به گزارش دنیای ویدئو، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: هم اکنون میدان نفتی مشترک معین تکلیف نشده ای بین ایران و عربستان وجود ندارد، از سوی دیگر با توجه به احیای روابط بین دو کشور کار های مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه شروع شده است.

همکاری نفتی ایران و عربستان شروع شد

به گزارش ایرنا، محسن خجسته مهر صبح امروز (سه شنبه 6تیرماه) در حاشیه نشست رویداد گام معکوس بهبود بهره وری در عملیات حفاری در جمع خبرنگاران، گفت: برای همه میدان های مشترک بین ایران و عربستان برنامه و مصوبه هایی لازم برای افزایش فراوری و نگهداشت توان فراوری دریافت شده است.

وی اضافه نمود: در میدان نفتی مشترک فروزان بین ایران و عربستان شرکت های پتروپارس و تأسیسات دریایی در دو جبهه مشغول به فعالیت هستند و به زودی اخبار مثبتی در باره افزایش فراوری این میدان اعلام خواهد شد، بعلاوه قرارداد ساخت جکت میدان گازی فرزاد بی (B) نیز امضا شده و هم اکنون ساخت این جکت نو از سوی شرکت پتروپارس در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: اکنون میدان مشترکی بین ایران و عربستان وجود ندارد که معین تکلیف نشده باشد، از سوی دیگر با توجه به احیای روابط دو کشور کار های مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه شروع شده است.

خجسته مهر توضیح داد: آمادگی کامل برای شروع حفاری در میدان مشترک نفتی آرش وجود دارد و منابع قابل توجهی را برای اجرای طرح توسعه این میدان در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب نموده ایم و با آماده شدن شرایط، حفاری را در میدان آرش شروع می کنیم.

وی اذعان کرد: طرح توسعه میدان گازی فرزاد اِی (A) به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه شده است و در آینده نزدیک کار ساخت جکت این میدان نیز شروع خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 تیر 1402 بروزرسانی: 6 تیر 1402 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1091

به "همکاری نفتی ایران و عربستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری نفتی ایران و عربستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید