وال استریت ژورنال مدعی شد؛ بازرسان آژانس اتمی در راه تاسیسات نطنز

به گزارش دنیای ویدئو، خبرنگاران: خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا(چهارشنبه) به نطنز می فرایند.

وال استریت ژورنال مدعی شد؛ بازرسان آژانس اتمی در راه تاسیسات نطنز

به گزارش به نقل از ایرنا، لارنس نورمن بامداد چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: به گفته منابع مطلع بازرسان آژانس فردا در نظنز خواهند بود.

این خبر در حالی است که سایت نظنز هفته جاری شاهد خرابکاری بود. همچنین سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان از شروع غنی سازی 60 درصدی اطلاع داد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه سه شنبه در نامه ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد که غنی سازی 60 درصدی را شروع می نماید.

عراقچی همچنین خاطرنشان کرد: یک هزار سانتریفیوژ دیگر با 50 درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین های صدمه دیده، اضافه می گردد.

در خبرنگاران ببینید:نگرانی آمریکا از واکنش ایران به حادثه نطنز

وی با اشاره به خرابکاری در تاسیسات نطنز گفت: هزار سانتریفیوژی که در نطنز نصب خواهد شد سوای پنج هزار و 60 سانتریفیوژ موجود می باشد که ممکن است تعدادی صدمه دیده باشند و جایگزین خواهند شد.

عراقچی از تحویل نامه دیگری به آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز سه شنبه اطلاع داد و گفت: در این نامه خاطرنشان کردیم که ما غنی سازی 60 درصد را شروع خواهیم کرد. غنی سازی 60 درصد یکی از نیازهای ما برای فراوری برخی از داروهای خاص یعنی داروهای رادیوایزوتوپ است.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام از 13 فروردین ماه جاری به صورت برخط با حضور نمایندگان ایران و کشورهای 1+4 شروع شد و ادامه آن به صورت حضوری در وین ادامه یافت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 419

به "وال استریت ژورنال مدعی شد؛ بازرسان آژانس اتمی در راه تاسیسات نطنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت ژورنال مدعی شد؛ بازرسان آژانس اتمی در راه تاسیسات نطنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید