گرانترین کشورهای جهان را بشناسید، عکس

به گزارش دنیای ویدئو، بسیاری از کشورها از لحاظ کیفیت و استاندارد های در نظر گرفته شده برای یک زندگی ایده آل در سطح مطلوب یا بسیار بالایی قرار دارند و به تبع نیز زندگی در این کشورها بسیار پرهزینه و گران خواهد بود.

گرانترین کشورهای جهان را بشناسید، عکس

گرانترین کشورهای دنیا امکانات ویژه ایی مانند رفاه اجتماعی ، ثبات مالی و نرخ پایین بیکاری برای شهفرایندان خود در نظر گرفته اند که همین امر باعث زیاد شدن مهاجرین و به طبع گران شدن هزینه های زندگی شده است.

حال اگر شما هم مانند بیشتر افراد دوست دارید تا با گرانترین کشورهای دنیا و دلیل آن ها برای رتبه بندی در این لیست آشنا شوید ، پس با ما همراه شوید.

سالانه شرکت هایی که در زمینه مهاجرتی فعالیت دارند برای یاری به مهاجران به جهت انتخاب مناسب ترین و کم هزینه ترین کشور برای زندگی ، به آنالیز کشور ها و هزینه های آن می پردازند و لیستی از گرانترین کشورهای دنیا را ارائه می دهند.

معیار این شرکت ها برای ارزیابی و تحلیل گرانترین کشورهای دنیا عوامل متعددی مانند هزینه های روزانه برای خرید مواد غذایی ، کرایه حمل و نقل شخصی و عمومی ، هزینه کرایه مکانی برای زندگی افراد ، صورت حساب ها ، قبض ها و هزینه رستوران می باشد.

در سال 2018 شرکت مهاجرتی MoveHub)) طی تحلیل و آنالیز هایی که انجام داده ، لیستی از گرانترین کشورهای دنیا را ارائه نموده است، البته گفتنی است که این شرکت مهاجرتی شهر نیویورک را بعنوان معیار اصلی خود برای ارزیابی در نظر گرفته است.

در فهرست ارائه شده توسط این شرکت مهاجرتی ، امتیاز شهر نیویورک 100 در نظر گرفته شده است و بقیه کشورهای دنیا براساس این امتیاز رتبه بندی شده اند،کشورهایی با رتبه کمتر از 100 نسبت به شهر نیویورک ارزانترین کشور و بالای 100بعنوان گرانترین کشور برای زندگی به شمار می فرایند.

برای مثال رتبه کشور بریتانیا در لیست گرانترین کشورهای دنیا 51.03 می باشد که در رتبه 29 لیست گرانترین کشورهای دنیا قرار گرفته است، البته لیستی که در ادامه مشاهده می کنید از رتبه 20شروع شده است.

در ادامه سعی می کنیم تا شما را با 20 کشوری که بعنوان گرانترین کشورها محسوب می شوند آشنا کنیم، فهرست زیر به ترتیب از کم به زیاد مرتب شده است.

20-غنا

غنا با امتیاز 53.98 بعنوان یکی از پیروز ترین و ثروتمندترین کشور های افریقایی محسوب می گردد و همین امر در هزینه های زندگی در این کشور پیروز افریقایی بازتاب داشته است،هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشورهای دیگر افریقایی بسیار زیاد است.

19-ایتالیا

ایتالیا در این فهرست با امتیاز53.98 در رده بعدی قرار می گیرد،در منطقه یورو کشورهای آلمان و فرانسه بعنوان دو کشور عظیم محسوب می شوند ولی هزینه زندگی در ایتالیا نسبت به این دو کشور بسیار بیشتر است.

18-کویت

در این فهرست امتیاز کویت 57.31 می باشد.دینار کویتی بعنوان واحد پول در کویت یکی از ارزهای ارزشمند و قوی در دنیا محسوب می گردد، هر دینار کویتی ارزشی معادل 2.63 یورو دارد.

17-ژاپن

در سال های اخیر اقتصاد ژاپن با رکوردی چشمگیر روبرو شده است ، اما هنوز هم این کشور آسیایی بعنوان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا به شمار می رود و با کمی دقت در هزینه های زندگی در این کشور آسیایی می توان قدرت مالی را مشاهده کرد،امتیاز ژاپن در این فهرست 57.62 می باشد.

16-نیوزیلند

نیوزیلند یکی از کشورهایی محسوب می گردد که بیشترین محصولات مورد احتیاج خود را از طرق واردات تامین میکند و همین امر موجب شده تا این کشور بعنوان یکی از گرانترین کشورهای دنیا رتبه 58.26 را در فهرست کسب کند.

15-ایالات متحده امریکا

با شنیدن نام ایالات متحده آمریکا این تصور که این کشور از نظر هزینه زندگی بسیار گران است در ذهنتان نقش می بندد ، در صورتی که با توجه به اینکه نیویورک بعنوان معیار اصلی برای رتبه بندی گرانترین کشورهای دنیا در نظر گرفته شده است اما هزینه های زندگی در ایالات متحده نسبت به نیویورک(شهر پر زرق و برق امریکایی) بسیار کمتر است.

هزینه زندگی در شهرهای بسیار عظیم مانند لس آنجلس و نیویورک بسیار زیاد است، اما این هزینه ها در شهرهای کوچک تر و مناطق روستایی بسیار کمتر خواهد بود.ایالات متحده امریکا در این فهرست امتیاز 58.26 را به خود اختصاص داده است.

14-ایرلند

امتیاز ایرلند 59.56 می باشد.با به نتیجه رسیدن خروج بریتانا از اتحادیه اروپا توسط رای برکزیت ، تعداد بریتانیایی هایی ساکن در ایرلند که قصد داشتند تا به وسیله دریافت پاسپورت از انگلستان خارج شوند بسیار افزایش یافت، البته زندگی در بریتانیا نسبت به ایرلند بسیار کمتر است.

13-دانمارک

دانمارک با وجود اینکه از نظر شخصی یکی از بدهکارترین کشورهای اروپایی محسوب می گردد اما باز هم با کسب رتبه 60.01 بعنوان یکی از گرانترین کشورهای دنیا به شمار می رود.بدهی این کشور به ازای هر خانوار 265درصد از درآمد خانوار است، با در نظر دریافت هزینه های زندگی در این کشور متوجه دست یافتن دانمارک به این صندلی خواهید شد.

12-استرالیا

استرالیا هم مانند نیوزیلند که بعنوان نزدیکترین همسایه اش به شمار می رود یکی از عظیمترین کشورهایی است که مقدار بسیار زیادی از محصولات و مواد مورد مصرف خود را به وسیله واردات تامین می نماید، البته این کشور در کنار واردات ، صادرات عظیمی همچون سنگ آهن را دارد .

ولی باز هم استرالیا بعنوان یکی از گرانترین کشورهای دنیا محسوب می گردد ،امتیاز این کشور 62.39 می باشد.

11-جزایر ویرجین ایالات متحده آمریکا

امتیاز این مجمع الجزایر چشم نواز در این فهرست 62.56 می باشد.با توجه به زیبایی خیره کننده این کشور جزیره ایی که در خاک ایالات متحده آمریکا واقع شده است ولی زندگی در این مجمع الجزایر بسیار پر هزینه خواهد بود این هزینه حتی از ایالات متحده امریکا هم گرانتر است.

البته هزینه زندگی در جزایر مختلف این کشور جزیره ایی متفاوت است ، مثلا هزینه زندگی در جزیره سنت توماس نسبت به جزیره همسایه اش یعنی سنت کرویکس بسیار پر هزینه تر و گرانتر می باشد.

10-لوگزامبورگ

با نگاه به فهرست ثروتمند ترین کشورهای دنیا اسم کشور لوکزامبورک در چند صندلی ابتدایی قرار گرفته است و به همان نسبت هم این کشور از نظر هزینه های زندگی بعنوان یکی از گرانترین کشورهای دنیا محسوب می گردد، امتیاز این کشور در لیست 64.18 می باشد.

9-قطر

این کشور عربی با در اختیار دریافت کارگرهای ماهر از سایر کشورهای دنیا و با پرداخت حقوق های رقابتی و بسیار بالا ، که نیمی از این حقوق صرف هزینه های زندگی می گردد ، بعنوان یکی از گرانترین کشورهای دنیا برای زندگی به شمار می رود،امتیاز کشور قطر 68.06 می باشد.

18-امارات متحده عربی

کشور امارات متحده عربی تبدیل به خانه ایی برای افراد بسیار ثروتمند و مشهور شده است و به همان نسبت زندگی در این کشور علی الخصوص دو شهر دبی و ابوظبی که از گرانترین شهر های دنیا به شمار می فرایند، بسیار پر هزینه است،امتیاز این کشور 68.39 می باشد.

7-باهاما

امتیاز باهاما در فهرست گرانترین کشورهای دنیا 76.63 می باشد،این کشوره جزیره ایی واقع در سواحل دریای کارائیب مانند دیگر کشورهای جزیره ایی با مشکل صادرات کم و واردات زیاد روبرو شده است و همین معضل باعث بالا رفتن هزینه زندگی در این کشور جزیره ایی شده است.

6-نروژ

زندگی در تمامی کشورهای اسکاندیناوی بسیار پر هزینه است و کشور نروژ هم از این قاعده جدا نخواهد بود ، بطور میانگین هزینه ماهیانه کرایه یک واحد آپارتمان دارای یک خواب مبلغی حدود 925 پوند است، امتیاز نروژ در این فهرست 74.47 می باشد.

5-سنگاپور

سنگاپور با امتیاز 76.57 در رده پنجم لیست گرانترین کشورهای دنیا قرار گرفته است ، طبق گزارش های ارائه شده توسط منابع خبری کشور سنگاپور ، در پایتخت این کشور هزینه خرید یک بطری نوشیدنی مبلغی حدود 8.50 پوند می باشد.

4-ایسلند

ایسلند کشوری اروپایی است که به دلیل فاصله زیاد آن با دیگر کشور های اروپایی و همچنین کمبود زمین حاصلخیز مجبور است مقدار زیادی از مواد غذایی و همچنین اجناس مورد احتیاج کشور خود را از سایر کشورها وارد کند و همین امر افزایش هزینه های زندگی را بدنبال خواهد داشت.امتیاز این کشور 80.47 است.

3-هنگ کنگ

هنگ کنگ با کسب امتیاز 81.93 در فهرست گرانترین کشورهای دنیا در صندلی سوم قرار گرفته است، شهرهای این کشور با انبوهی از جمعیت روبرو است و همین شلوغی شهرها باعث کاهش متراژ آپارتمان ها و بالا رفتن هزینه خرید و کرایه آن ها شده است.

2-سوئیس

سوئیس علاوه بر اینکه در فهرست گرانترین کشورهای دنیا در مقام دوم قرار گرفته است به همان نسبت هم به خاطر زیرساخت های شگرف و بی نقص، محیطی کاملا طبیعی و بکر به همراه سلامت عمومی بالا ، در فهرست بهترین کشورهای دنیا برای زندگی دارای مقام می باشد،البته تمامی این امکانات بسیار عالی هزینه زیادی میطلبد،امتیاز این کشور 90.68 می باشد.

1-برمودا

برمودا با کسب امتیاز 126.34 بعنوان گرانترین و پرهزینه ترین کشور نسبت به شهر نیویورک در مقام اول لیست گرانترین کشورهای دنیا قرار گرفته است ، کشور برمودا بعنوان گریزگاه مالیاتی در اقیانوس اطلس به شمار می رود، شهر همیلتون بعنوان پایتخت این کشور یکی از گرانترین شهر های دنیا به شمار می رود.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 80

به "گرانترین کشورهای جهان را بشناسید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانترین کشورهای جهان را بشناسید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید