آمادگی گرمخانه های منطقه 17 برای پذیرش معتادان و آسیب دیدگان در فصل سرما

به گزارش دنیای ویدئو، خبرگزاری خبرنگاران- آیین رونمایی از زیر سامانه سنا با حضور دکتر صادقی مشاور عالی شهردار تهران، سید مالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و داود لطفی شهردار منطقه 17 تهران برگزار گردید.

آمادگی گرمخانه های منطقه 17 برای پذیرش معتادان و آسیب دیدگان در فصل سرما

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از تهران، سعید صادقی مشاور عالی شهردار تهران در این مراسم که منطقه 17 به عنوان پایلوت و اولین منطقه برای افتتاح این سامانه در نظر گرفته شده بود، به زیر سامانه سنا که برای سامانه سمات است اشاره نمود و گفت: این سامانه در تمامی مناطق 22 گانه تهران راه اندازی می گردد. با همکاری کمیته امداد و بهزیستی قصد داریم اطلاعات را یکپارچه کنیم تا موازی کاری صورت نگیرد و راستی آزمایی این اطلاعات با کمک ثبت احوال صورت می گیرد. بدین ترتیب کمک های مردم با اطمینان به دست احتیاجمندان می رسد.

وی با بیان اینکه در این سامانه در سه فاز عمل خواهیم کرد گفت: در فاز اول به شناسایی وجمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات می پردازیم که دراین راستا ثبت احوال نیز به کمک ما خواهد آمد.در فاز دوم داشبورد مدیریتی طراحی شده که با توجه به اطلاعات جمع آوری شده چگونگی کمک ها را تحلیل می کنیم و در فاز سوم این افراد را به سرویس های کمک رسان مثل کمیته امداد، بهزیستی و سپاه متصل می کنیم.

در ادامه این مراسم سید مالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران نیز متمرکز شدن اطلاعات اقشار آسیب پذیر را یک اتفاق عظیم دانست و تاکید نمود: همانطور که در شهرداری رسیدگی به خدمات شهری، ترافیک و... اهمیت دارد مسائل اجتماعی نیز حائز اهمیت و مورد تاکید است. همانقدر که یک شهروند از تمیز نبودن کوچه و محل خود گلایه می نماید اگر در محله ای باشد که معتادان متجاهر در آن باشند هم برای شهروندان ایجاد ناراحتی می نماید.

وی با بیان این مطلب که عمده مسائل در اثر نداشتن سیاست گذاری درست و نبود بانک اطلاعاتی دقیق و شفاف است گفت: هر اقدام یا عملیاتی که شکست می خورد به همین دلیل نداشتن بانک اطلاعاتی درست و دقیق و شفاف است و این سامانه به ما یک اطلاعات جامع و کامل از خانواده های کم برخوردار می دهد تا خدمات به طور صحیح و در بین همه این افراد توزیع گردد.

حسینی با بیان اینکه شهردار تهران نگاه ویژه ای به مسائل اجتماعی دارد اذعان داشت: تهران بیش از 23 هزار معتاد متجاهر دارد که بیش از 10 هزار معتاد سرگردان است که اگر به ساماندهی آنها کمک نکنیم برای جامعه و خانواده ها خطر دارد. سنا از این جهت ارزشمند است که یک بانک اطلاعاتی برای این گونه موارد است و کوشش می کنیم با شناسایی درست افراد احتیاجمند بتوانیم تامین و توزیع درستی برای کمک ها داشته باشیم.

داود لطفی شهردار منطقه 17 تهران نیز در مراسم رونمایی از زیر سامانه سنا با اشاره به اقدامات اجرا شده در حوزه آسیب های اجتماعی در شهرداری منطقه 17 گفت: منطقه 17 با توجه به موقعیت اجتماعی و مالی احتیاجمند توجه بیشتر است.با توجه به اعتمادی که به این منطقه شده و برای افتتاح زیر سامانه سنا پایلوت قرار گرفته است امیدواریم بتوانیم حرکت دقیقی در این زمینه داشته باشیم.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه نزدیک فصل سرما هستیم و شرایط خاصی برای بیماری کویید 19 حاکم است باید به شرایط معتادان متجاهر و کارتن خواب ها رسیدگی بیشتری گردد. در طول گشت هایی که شبانه روز در منطقه 17 داشتیم افراد آسیب پذیر و معتادان متجاهری هستند که احتیاج به ساماندهی دارند. گرمخانه های منطقه 17 آمادگی پذیرش معتادان و آسیب دیدگان در فصل سرما را دارد اما یک مددسرا داریم که 35 نفر ظرفیت دارد و در شرایط اضطراری تا 60 نفر هم پوشش می دهد.این حجم قطعا جوابگوی احتیاج منطقه نیست و باید با اندیشیدن تدبیری این قشر رها شده را تحت پوشش قرار دهیم.

در ادامه بابک حقیقی راد معاون اجتماعی شهرداری منطقه 17 به بیان بعضی اقدامات این معاونت در منطقه 17 پرداخت و تاکید نمود: در حوزه آسیب های اجتماعی فعالیت های خوبی داشتیم.در حوزه بچه ها کار چهار مدرسه داریم که فعال هستند و آموزش و پرورش در آنها در جریان است. ساختمان دوتا از این مدارس را شهرداری منطقه در اختیار آنها گذاشته است که 550 نفر در این چهار مدرسه تحت تعلیم و تریبت هستند. شهرداری علاوه بر این دو ساختمان کمک های دیگری هم به این مدارس دارد و با کمک خیریه ها مسائلی چون تهیه کتاب آموزشی،مواد آموزشی،غذای گرم و البسه گرم را بر عهده دارد.

وی اضافه نمود: در بخش ارائه خدمات به معتادان متجاهر و کارتن خواب در مددسرای منطقه اقداماتی انجام دادیم اما این مکان به دلیل فرسودگی امکان توسعه ندارد و با توجه به معتادان زیاد در منطقه باید تمهیداتی اندیشیده گردد.

حقیقی راد به شناسایی دستفروشان و زنان سرپرست خانوار در منطقه با همکاری کمیته امداد اشاره نمود و اضافه نمود: در حال پالایش و غربالگری این افراد هستیم تا بتوانیم کمک های لازم را به احتیاجمندان واقعی برسانیم.

به گزارش خبرنگاران، سامانه سنا به عنوان یکی از زیر سامانه های سمات(سامانه مراکز اجتماعی تهران) بانک اطلاعاتی جامع برای احتیاجمندان و خانواده های کم برخوردار تهرانی است که به صورت خود معرف یا دگر معرف به وسیله خانه های خدمات اجتماعی واقع در سرای محلات ثبت می شوند. هدف از راه اندازی این سامانه، شناسایی و سطح بندی خانواده های کم برخوردار، ایجاد ارتباط و حلقه وصل بین احتیاجمندان و توانمندان، تغییر ادبیات و نهادینه سازی مشارکت اجتماعی اخلاق شهروندی و نفاق، هم افزایی با سایر دستگاه های حمایتی در سطح شهر تهران و توزیع عادلانه خدمات ارائه شده به جامعه هدف است.

انتهای پیغام/0421071664

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 114

به "آمادگی گرمخانه های منطقه 17 برای پذیرش معتادان و آسیب دیدگان در فصل سرما" امتیاز دهید

1 کاربر به "آمادگی گرمخانه های منطقه 17 برای پذیرش معتادان و آسیب دیدگان در فصل سرما" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی گرمخانه های منطقه 17 برای پذیرش معتادان و آسیب دیدگان در فصل سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید