آمریکا برای رفع کردن کمبود تراشه اعتبار مالیاتی اعطا می نماید

به گزارش دنیای ویدئو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، درحالیکه آمریکا با چالش کمبود تراشه دست و پنجه نرم می نماید، گروهی از سناتورهای مجلس آمریکا پیشنهاد نموده اند اعتبار مالیاتی 25 درصدی برای سرمایه گذاری در بخش فراوری نیمه رسانا اعطا گردد.

آمریکا برای رفع کردن کمبود تراشه اعتبار مالیاتی اعطا می نماید

اعتبار مالیاتی نوعی امتیاز است که دولت تحت عنوان مشوق در حوزه ای تعیین مانند فراوری نیمه رسانا به شرکت ها اعطا می نماید.

این پیشنهاد از سوی ران وایدن، رئیس کمیته مالی سنا و مایک کراپو سناتور جمهوریخواه ارشد این پنل همراه عده ای دیگر از سناتورها ارائه شده است. آنها معتقدند چنین اقدامی انگیزشی معقولانه و هدفمند برای بخش فراوری نیمه رسانا در داخل کشور فراهم می نماید. البته این گروه از سناتورها تقریبی از هزینه های چنین اقدامی فراهم نکرده اند.

از سوی دیگر طی هفته های گذشته طرحی برای سرمایه گذاری در این بخش در مجلس آمریکا ارائه شد و سنا بودجه ای 52 میلیارد دلاری برای فراوری و تحقیق درباره نیمه رسانا و دیگر تجهیزات بخش ارتباطات تصویب کرد. این بودجه شامل 2 میلیارد دلار برای فراوری تراشه هایی است که در خودروها استفاده می گردد.

اعطای چنین اعتبار مالیاتی به سود شرکت TSMC تایوان است که میخواهد کارخانه فراوری نیمه رسانا به ارزش 12 میلیارد دلار در ایالت آریزونا بسازد. علاوه بر آنNXP Semiconductors NV تراشه ساز هلندی و شرکت های آمریکایی مانند اینتل و میکرون تکنولوژی نیز از چنین اقدامی سود می برند.

در این میان نمایندگان حامی سرمایه گذاری در بخش نیمه رسانا اشاره می نمایند سهم آمریکا از فراوری نیمه رسانا و تجهیزات میکروالکترونیک از 37 درصد در دهه 1990 میلادی به 12 درصد در زمان حاضر کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 525

به "آمریکا برای رفع کردن کمبود تراشه اعتبار مالیاتی اعطا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای رفع کردن کمبود تراشه اعتبار مالیاتی اعطا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید