ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق

به گزارش دنیای ویدئو، کارشناس هواشناسی: براساس آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی در بیشتر مناطق کشور طی امروز و فردا با ادامه فعالیت سامانه بارشی روبرو هستیم.

ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معصومه احمدی گفت: برای امروز و فردا رگبار و رعد وبرق، وزش باد شدید، موقت و لحظه ای را پیش بینی می کنیم.

وی گفت: براساس آخرین هشدار صادر شده در مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور که در سطح نارنجی بود در بعضی مناطق استان های واقع در شرق، جنوب شرق و شمال غرب کشورمان احتمال بالاآمدن آب رودخانه و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

احمدی اضافه کرد: در استان هایی مثل سیستان و بلوچستان، بیشتر مناطق استان کرمان، خراسان جنوبی و مناطقی از شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش های خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

وی گفت: در این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است که در دامنه ها وارتفاعات جنوبی البرز، استان هایی مانند قزوین، زنجان، البرز، تهران و سمنان بارش های خوبی را پیش بینی کردیم.

کارشناس هواشناسی اضافه کرد: استان های واقع در سواحل شمالی، همین طور مرکز و شرق کشور بارش ها را به شکل رگبار و رعد و برق پیش رو دارند و در مناطق غرب و جنوب غرب کشور احتمالا بارندگی اتفاق نمی افتد.

وی گفت: این شرایط به تناوب تا خاتمه هفته در بیشتر مناطق کشورمان پیش بینی شده است، انتظار داریم که وزش باد منجر به وقوع گرد و خاک گردد، پدیده تگرگ و صاعقه دور از انتظار نیست به لحاظ شرایط دمایی نیز از فردا به خصوص در بخش های شمالی در دامنه های جنوبی البرز، در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما را پیش بینی می کنیم.

کارشناس هواشناسی اضافه کرد: در پایتخت نیز در دو سه روز آینده به تناوب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب پیش بینی می گردد.

وی گفت: دما امروز در گرمترین ساعات به 29 تا 30 درجه می رسد که البته کاهش دو سه درجه ای دما در پایتخت پیش بینی شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 514

به "ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید