اصلاحیه لایحه بودجه 1400 تا یکشنبه نهایی می گردد

به گزارش دنیای ویدئو، وزیر امور مالی و دارایی از نهایی شدن اصلاحیه لایحه بودجه سال 1400، تا یک شنبه هفته آینده (26 بهمن) اطلاع داد.

اصلاحیه لایحه بودجه 1400 تا یکشنبه نهایی می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، فرهاد دژپسند امروز در سرانجام مراسم بهره برداری از طرح های دهه فجر گرگان در جمع خبرنگاران با اشاره به درآمد 80 هزار میلیارد ریالی سال جاری ایران از فروش نفت گفت: افتتاح طرح های اقتصادی در کشور ثمره مقاومت و کوشش مردم در مقابل زیاده خواهی و فشار دشمنان است و نباید فراموش کنیم که مردم در این سختی ها و مسائل با همدلی و وحدت، دشمن را به زانو درآوردند.

وی درباره شرایط حاکم بر بورس نیز اضافه نمود: بازار سرمایه تکیه گاه بخش خصوصی برای تامین منابع اقتصادی است و دولت هیچ وابستگی به درآمد های آن ندارد؛ مردم از بورس استقبال خوبی کردند، اما مداخله غیرحرفه ای حقوقی ها باعث ایجاد تبعات و نوسان در بازار سرمایه شد و سهام داران حقیقی را دچار مشکل و نگرانی کرد.

دژپسند افزود: نگاه مردم به بورس باید در قالب برنامه میان مدت و بلند مدت باشد و اگر این رویکرد در بازار سرمایه مورد توجه قرار نگیرد فشار و بار روانی شدیدی ایجاد خواهد نمود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فرهنگ سهام داری و حضور در بورس از سوی مردم و بنگاه داران یکی از مجاری اصلی تامین اقتصادی پایدار بازار سرمایه است و با توجه به سیاست های اتخاذ شده در شورای عالی بورس، بازار سهام به شرایط مطلوب باز خواهد گشت.

وی در ادامه به اختصاص بودجه عمرانی کشور اشاره نمود و گفت: با وجود کاهش درآمد نفتی و اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا تا به امروز 76.5 درصد بودجه عمرانی کشور به بخش های گوناگون پرداخت شده و مابقی آن نیز تا سرانجام سال اقتصادی اختصاص خواهد یافت.

دژپسند اضافه نمود: بودجه عمرانی سال جاری کشور 800 هزار میلیارد ریال بود که تا به امروز 610 هزار میلیارد ریال آن تامین و پرداخت شد.

وی با اشاره به این که رویکرد انقلاب اسلامی توسعه و آبادانی همه مناطق کشور به ویژه روستا ها و مناطق محروم و دستیابی به خودکفایی در محصولات کشاورزی و استراتژیک بوده گفت: اقدامات زیربنایی دولت یازدهم و دوازدهم در راستای تحقق این اهداف است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به آسیب شیوع کرونا در بخش اقتصادی کشور اشاره نمود و گفت: این ویروس به اشتغال و فراوری بسیاری از کشور ها آسیب جدی وارد کرد، اما رشد اقتصادی ایران از ابتدای سال تا به امروز در بخش نقدی و غیرنقدی مثبت و امیدوارکننده بود.

دژپسند اضافه نمود: نرخ بیکاری کشور سال جاری با وجود شیوع کرونا تک رقمی شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد تامین کالای اساسی عید گفت: براساس گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت کالا ها به مقدار کافی تامین شده و اعتبار لازم برای این بخش نیز اختصاص یافته است.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 370

به "اصلاحیه لایحه بودجه 1400 تا یکشنبه نهایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاحیه لایحه بودجه 1400 تا یکشنبه نهایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید