انگلیس ظروف یکبار مصرف را از چرخه محیط زیست حذف می نماید

به گزارش دنیای ویدئو، دولت انگلیس در کوشش برای پاکسازی محیط زیست از ضایعات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف از جمله بشقاب و کارد و چنجال و پلیمر مصنوعی موسوم به پلی استایرن را حذف می نماید.

انگلیس ظروف یکبار مصرف را از چرخه محیط زیست حذف می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه گاردین نوشت: این طرح بخشی از پیشنهاد مشورت با مصرف نمایندگان و صاحبان کسب و کار برای حرکت به سوی جایگزین های پایدارتر است.

این کشور بعلاوه درباره چگونگی محدود کردن دیگر محصولات آلوده نماینده همانند دستمال مرطوب، فیلتر تنباکو و ساشه (کیسه های کوچک یکبارمصرف مخصوص سس، پودر، شامپو و دارو) تحقیقات می نماید.

گزینه های احتمالی شامل ممنوعیت استفاده از پلاستیک در این اقلام و برچسب زدن اجباری روی بسته بندی برای یاری به مصرف نمایندگان در دور ریختن صحیح آن ها است.

تخمین زده می گردد 1.1 میلیارد بشقاب یکبار مصرف و 4.25 میلیارد قلم کارد و چنگال یکبار مصرف - که بیشتر آن ها پلاستیکی هستند، هر ساله در انگلیس استفاده می گردد، اما فقط 10 درصد آن ها بعد از این که دور ریخته می شوند بازیافت می شوند.

از اختیارات قانون محیط زیست می توان برای اعمال هزینه های تازه بر روی اقلام یکبار مصرف استفاده کرد تا ضمن پایان دادن به فرهنگ دور ریختن این انگیزه را در مصرف نمایندگان ایجاد کند تا جایگزین های پایدارتری را انتخاب نمایند.

این پیشنهاد ها در پی دنبال ممنوعیت استفاده از ریزدانه ها در محصولات مراقبت شخصی شست وشو، کاهش تعداد کیسه های پلاستیکی مورد استفاده و محدود کردن عرضه نی های پلاستیکی یکبار مصرف، ارائه شده است.

وزیر محیط زیست انگلیس در این زمینه گفت شناخت بیشتری در این زمینه حاصل شده که پلاستیک به محیط زیست و به ویژه حیات دریایی اسیب می زند. ما می خواهیم استفاده از پلاستیک در بسته بندی و استفاده از آن در اقلام دورریختنی را کاهش دهیم.

وی گفت در توافق محدودیت استفاده از پلاستیک در انگلیس توانسته ایم به میزبان بیش از 40 درصد استفاده از پلاستیک را کاهش دهیم اکنون به مقرراتی برای تضمین این موضوع احتیاج هست که همه مشاغل اقداماتی را در جهت حذف مواد پلاستیکی آسیب رسان و غیر ضروری بکار بندند.

دولت های اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی هر یک مسئول سیاست های خاص خود در زمینه کاهش ضایعات پلاستیکی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 731

به "انگلیس ظروف یکبار مصرف را از چرخه محیط زیست حذف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس ظروف یکبار مصرف را از چرخه محیط زیست حذف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید