بازداشت زن آمریکایی به اتهام صادرات کالا به ایران

به گزارش دنیای ویدئو، خبرنگاران : یک زن آمریکایی به اتهام صادرات کالا به ایران بازداشت شد.

بازداشت زن آمریکایی به اتهام صادرات کالا به ایران

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت هوشمند بیشتر بدانید.

به گزارش به نقل از فارس، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای از طرح اتهام علیه یک زن آمریکایی و دستگیری او به اتهام صادرات کالا به ایران خبر داده است.

وزارت دادگستری آمریکا گفته یک زن 47 ساله به نام تینا چن در کسوت مالک شرکت Top One Zone بین نوامبر 2015 تا مه 2019 تلاش کرده کالاهایی را از شرکت های مستقر در آمریکا خریداری کرده و سپس تلاش کرده آنها را از طریق شرکت هایی در هنگ کنگ به ایران ارسال کند. شرکت Top One Zone در زمینه صادرات قطعات الکترونیکی و رایانه ای فعالیت می کند.

وزارت دادگستری آمریکا گفته اقدام تینا چین نقض قوانین تحریم هایی مالی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

چنانچه این شهروند آمریکایی در اتهامات طرح شده مجرم شناخته شود به تحمل حداکثر 20 سال حبس و 1 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دولت های مختلف آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی تحریم هایی را به بهانه های مختلف وضع کرده و جنگ مالی را در دستور کار قرار داده اند.واشنگتن شرکت های آمریکایی و شرکت های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم ها ملزم می کند.

دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری یا FTI که در سال 2004 به نام یکی از نهادهای وزارت خزانه داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ مالی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست های کلان واشنگتن، از جمله ایران به تعداد می رود.

یکی از مهم ترین اهداف و محورهای فعالیت دفتر تروریسم و اطلاعات مالی را هدایت جنگ مالی علیه ایران، ضربه زدن به گروه های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشورهای ناهمسو با این کشور تشکیل می دهند.

سی ان ان در گزارشی در سال 2010 دفتر تروریسم و اطلاعات مالی را اتاق جنگ ساکت علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: آنها در واقع، مسئول فلج کردن هستند. سی ان ان نوشته فعالیت های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 550

به "بازداشت زن آمریکایی به اتهام صادرات کالا به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت زن آمریکایی به اتهام صادرات کالا به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید