بایدن: انتظار نداشتم عربستان یا روسیه جواب دهند

به گزارش دنیای ویدئو، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت کشورهای اوپک پلاس تولید نفت را به حد کافی برای تامین نیاز آمریکا افزایش نخواهند داد و زمینه را برای بررسی گزینه های مختلف ایجاد کرده اند.

بایدن: انتظار نداشتم عربستان یا روسیه جواب دهند

به گزارش خبرنگاران، این اظهارات جو بایدن در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از ذخایر استراتژیک پس از امتناع اوپک پلاس از پذیرش درخواست آمریکا برای افزایش بیشتر تولید و تصویب افزایش تولید ماهانه تدریجی به مقدار 400 هزار بشکه در روز مطرح شد.

رییس جمهور آمریکا روز شنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: در وهله نخست انتظار نداشتم که اوپک جواب دهد، که روسیه یا عربستان سعودی جواب دهند. آنها نفت بیشتری تولید می کنند اما این که نفت کافی تولید کنند، موضوع دیگری است.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا روز جمعه گفته بود بایدن در حال بررسی گزینه برداشت از ذخایر نفت استراتژیک برای پایین بردن قیمتهای بنزین است. وی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفته بود: ذخایر نفت استراتژیک مطمئنا یک گزینه مطرح است. بایدن درباره برداشت از ذخایر که در مخازن زیرزمینی در تگزاس و لوییزیانا نگهداری می شوند، می تواند هر گونه تصمیمی بگیرد.

گرانهولم گفت: اداره اطلاعات انرژی پیش بینی کرده است که قیمت بنزین در دسامبر به سه دلار و پنج سنت در هر گالن کاهش پیدا می کند که احتمالا قیمتی نیست که برداشت از ذخایر استراتژیک را ایجاب کند. اما این پیش بینیها ممکن است تغییر کند.

بایدن در خصوص برداشت از ذخایر استراتژیک از پاسخ مستقیم طفره رفت و اظهار کرد: مذاکرات بین المللی در این خصوص ادامه دارد. وی گفت: ابزارهای دیگری وجود دارند که باید سبک و سنگین کنیم و کشورهای دیگری هستند که باید با آنها مذاکره کنیم. من در یک زمان مناسب دیگر در این باره صحبت می کنیم، این که ما می توانیم انرژی بیشتری در خط لوله دریافت کنیم.

همزمان با احیای اقتصادی از پاندمی که قیمتهای نفت و بنزین را بالاتر برده است، بایدن با فشار برای مهار افزایش قیمتهای انرژی روبروست. طبق اعلام انجمن خودروی آمریکا، میانگین ملی قیمت هر گالن بنزین معمولی در آمریکا تا روز پنج شنبه به سه دلار و 42 سنت رسید که بالاترین قیمت از سال 2014 بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه افزایش قیمت بنزین در پمپ بنزینها یک ریسک سیاسی برای هر رییس جمهوری در آمریکا ایجاد می کند اما بایدن دلیل بیشتری برای نگران بودن دارد زیرا هزینه های بالای انرژی و رشد تورم، تلاشهای وی برای خارج کردن اقتصاد از شوک کووید 19 و برنامه اش برای هزینه اجتماعی و اقتصادیاتهای بالاتر برای ثروتمندان را تهدید می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 716

به "بایدن: انتظار نداشتم عربستان یا روسیه جواب دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: انتظار نداشتم عربستان یا روسیه جواب دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید