باید بر شرایط سلامت دانش آموزان و بهداشت مدارس نظارت گردد

به گزارش دنیای ویدئو، رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه بر لزوم تشکیل کمیته های ویژه در مدارس استان برای نظارت بر شرایط سلامت دانش آموزان و ایمنی و بهداشت مدارس به منظور مقابله با بیماری کرونا، تاکید نمود.

باید بر شرایط سلامت دانش آموزان و بهداشت مدارس نظارت گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش ؛ سیاوش وزیری با اشاره به دغدغه های این روزهای والدین در خصوص حضور اختیاری دانش آموزان در مدارس، گفت: تمامی مدیران و معاونان مدارس دستورالعمل بازگشایی مدارس را مطالعه نمایند.

او با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته های ویژه در مدارس استان برای نظارت بر شرایط سلامت دانش آموزان و ایمنی و بهداشت مدارس به منظور مقابله با بیماری کرونا، گفت: در این دستورالعمل بر تشکیل این کمیته در مدارس تاکید شده که باید هر دو هفته یک بار بر شرایط سلامت دانش آموزان ایمنی مدارس و بهداشت نظارت داشته باشد.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه (مختص بیماران کرونایی) در تشریح بعضی از این دستورالعمل ها، گفت: باید در مدارس مناسب ترین و عظیم ترین کلاس ها برای حضور دانش آموزان در نظر گرفته گردد، فاصله گذاری حداقل یک متر در طول و عرض جایگاه و وسایل مورد احتیاج دانش آموز مدنظر باشد.

او بیان نمود: معلمان، مدرسان و تمام کسانی که کارکنان مدارس هستند و همچنین دانش آموزان در تمام ساعت حضور باید از ماسک استفاده نمایند.

وزیری اضافه نمود: مدرسه باید آب و مایع شوینده دست را در اختیار دانش آموزان بگذارند و خانواده ها هم حتما شوینده های الکلی را تهیه و به دانش آموز بدهند تا دست خود را با آن شست و شو دهد.

این متخصص بیماری عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان نمود: از فعالیت جمعی و ورزش هایی که ایجاد اجتماع می نمایند در مدارس پرهیز و با برگزار نکردن مراسم صبحگاه به صورت شلوغ، دوره کلاس ها را به کمتر از یک ساعت کاهش دهند که همان سی و پنج دقیقه که خود آموزش و پرورش برنامه ریزی نموده، دوره خوبی است.

او با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و شیوع آنفولانزا و همزمانی آن با بیماری کرونا ویروس، اضافه نمود: رعایت دستورهای بهداشتی درباره کرونا ویروس، قطعا در خصوص پیشگیری از آنفولانزا هم موثر است و اقدامی بیش از رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست وشوی دست ها مطالبه نمی گردد.

وزیری در خصوص تزریق واکسن آنفولانزا نیز، گفت: اگر واکسن معادل جمعیت در دسترس بود، حتما توصیه می شد که همه تزریق نمایند ولی الان این امکان وجود ندارد، لذا سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه ای در اولویت تزریق هستند.

ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 50

به "باید بر شرایط سلامت دانش آموزان و بهداشت مدارس نظارت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید بر شرایط سلامت دانش آموزان و بهداشت مدارس نظارت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید