خدمات رسانی بیش از 4 دهه ایران به پناهندگان و اتباع و مهاجران خارجی

به گزارش دنیای ویدئو، تهران (پانا) - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت جمهوری اسلامی ایران، بیش از 4 دهه از خیل عظیمی از پناهندگان و اتباع و مهاجرین خارجی که عمدتا افغانستانی هستند در حوزه های آموزش، بهداشت و درمان و معیشت، فرهنگی و اجتماعی آنان بدون هیچ تبعیضی خدمات رسانی نموده است.

خدمات رسانی بیش از 4 دهه ایران به پناهندگان و اتباع و مهاجران خارجی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، با امیر گل شاهی رئیس کمیسیون فرهنگی و دینی مجلس جمهوری اسلامی افغانستان و چند تن از نمایندگان مجلس افغانستان ملاقات و گفت وگو کرد.

محمودی در این ملاقات، گزارشی از خدمات و اقدامات انجام شده به پناهندگان و اتباع و مهاجرین خارجی ارائه کرد و گفت: بیش از 4 دهه جمهوری اسلامی ایران، از خیل بزرگی از پناهندگان و اتباع و مهاجرین خارجی که عمدتا افغانستانی هستند در حوزه های آموزش، بهداشت و درمان و معیشت، فرهنگی و اجتماعی آنان بدون هیچ تبعیضی و همچون شهروندان ایرانی میزبانی و خدمات رسانی نموده است و آنان با مشارکت فعال در حوزه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به فعالیت می پردازند و به وسیله جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت قرار می گیرند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تاکید نمود: افزایش احتیاجهای روز افزون پناهندگان از یک سو، اعمال تحریم های غیر انسانی و بعلاوه شیوع بیماری کرونا از سوی دیگر، ظرفیت حمایت جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان را بصورت جدی خدشه دار نموده است، اما دولت جمهوری اسلامی ایران از هیچگونه یاریی جهت تامین خدمات مورد احتیاج آنها فرو گذار ننموده است.

وی اضافه کرد: انتظار از کشور جمهوری اسلامی افغانستان و شما باسم رئیس کمیسیون فرهنگی و دینی مجلس افغانستان، توجه بیشتر به مباحث فرهنگی، آموزشی و بعلاوه ایجاد شرایط و بستر مناسب به منظور بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغانستانی علی الخصوص قشر تحصیل نموده و نخبه در جهت یاری و بازسازی کشور خود است.

امیر گل شاهی، رئیس کمیسیون فرهنگی و دینی مجلس افغانستان هم در این جلسه هم ضمن تشکر و قدردانی فراوان از میزبانی جمهوری اسلامی ایران بخاطر ارائه خدمات بی نظیر در طول سالیان متمادی به پناهندگان و اتباع و مهاجرین افغانستانی، از آغاز مجدد درگیری ها داخلی و ورود سیل بزرگ مهاجرین به مرز های ایران ابراز نگرانی نموده و گفت: امیدواریم هر چه سریعتر این مسائل سرانجام یابد.

در ادامه هم چند تن از نمایندگان زن و مرد مجلس فرهنگی افغانستان در این هیأت اعزامی، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده به پناهندگان و اتباع خارجی، ایران را کشور دوست و همسایه بسیار خوب خود اسم نمودند و خواهان بیشتر مراودات فرهنگی و مالی میان دو کشور شدند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 547

به "خدمات رسانی بیش از 4 دهه ایران به پناهندگان و اتباع و مهاجران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات رسانی بیش از 4 دهه ایران به پناهندگان و اتباع و مهاجران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید