تغییرات امتحانات دانشگاه های علوم پزشکی ، از واکسن تا قرنطینه آزمون

به گزارش دنیای ویدئو، امتحانات سرانجام ترم دانشگاه های علوم پزشکی از امروز 18 دی ماه شروع می گردد و با توجه به حضوری بودن بخش عمده ای از امتحانات دانشگاه ها شرایط مختلفی را برای دانشجویان اعلام نموده اند.

تغییرات امتحانات دانشگاه های علوم پزشکی ، از واکسن تا قرنطینه آزمون

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، عمده امتحانات سرانجام ترم دانشگاه های علوم پزشکی برای ورودی های قدیم از 18 تا 30 دی ماه 1400 برگزار می گردد.

بر اساس ابلاغ نو وزارت بهداشت با توجه به شرایط نامناسب خوابگاهی و تأمین خوابگاه از سوی بعضی از دانشگاه ها، دانشگاه ها مختار هستند برای امتحانات ورودی های 1400 بخشی از آزمون ها را به صورت مجازی برگزار نمایند. برای سایر ورودی ها آزمون ها باید به صورت حضوری برگزار گردد.

تغییرات امتحانات سرانجام ترم دانشگاه های علوم پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: با توجه به ابلاغ وزارت بهداشت مبنی بر الزامی بودن حضور کلیه دانشجویان (به غیر از ورودی 1400) جهت برگزاری امتحانات سرانجام نیمسال اول 1401-1400، درصورت احتیاج به خوابگاه سریعاً به سامانه ثبت درخواست خوابگاه مراجعه نمایند.

امتحانات سرانجام ترم دانشجویان ورودی 1400 (به جز مقاطع تحصیلات تکمیلی) به صورت مجازی و طبق برنامه ریزی قبلی برگزار خواهد شد.

امتحانات سرانجام ترم دانشجویان (به جز ورودی 1400) که قبلاً بصورت حضوری پیش بینی شده طبق تقویم قبلی امتحانات و بصورت حضوری برگزار می گردد.

امتحانات سرانجام ترم دانشجویانی که بصورت مجازی معین شده بود (به جز ورودی 1400)، بایک هفته تعویق از 25 دی 1400 و براساس برنامه ریزی که بعداً اعلام می گردد به صورت حضوری برگزار می گردد.

دانشگاه علوم پزشکی ایران: برای حضور دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی هماهنگی انجام شده و آزمون های سرانجام ترم دانشجویان ورودی 1400 رشته پزشکی به صورت حضوری است.

در رشته های پیراپزشکی تمامی آزمون های دانشجویان ورودی 1400 که نحوه تشکیل کلاس آنها به صورت مجازی بوده است، بصورت مجازی برگزار می گردد و آزمون کلاس های عملی و آزمایشگاهی این دانشجویان (در صورت تشکیل به صورت حضوری) حضوری خواهد بود.

در خصوص دانشجویان ورودی 1399 و ماقبل در تمامی مقطع -رشته ها، همه آزمون ها به صورت حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شوند.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: امتحانات ورودی 1400 به صورت مجازی برگزار می گردد و امتحانات سایر ورودی های به صورت حضوری خواهد بود. بازه امتحانات از 25 دی تا 14 بهمن است و با توجه به گروه بندی دانشجویان پس از اتمام امتحان بلا فاصله باید خوابگاه را تخلیه نمایند.

دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر: کلیه امتحانات سرانجام ترم تحصیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی: طبق بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، تمام امتحانات سرانجام ترم تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار می گردد. برنامه ریزی و تمهیدات لازم با واکسیناسیون اساتید و دانشجویان و کارکنان به جهت برگزاری آزمون های حضوری اندیشیده شده است.

زمان امتحانات نیم سال اول تحصیلی 1400-1401 ورودی های قدیم از شنبه 18 دی ماه تا 7 بهمن ماه و امتحانات نیم سال اول دانشجویان نو الورود نیز از 23 بهمن ماه سال 1400 آغاز می گردد و تا 12 اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

دانشگاه علوم پزشکی تربت جام: دانشجویان جهت حضور در دانشکده و ورود به جلسه آزمون باید وسایل حفاظتی فردی مانند ماسک و کارت واکسیاسیون (با حداقل دو نوبت تزریق) همراه داشته باشند در غیراینصورت امکان ورود به جلسه آزمون را ندارند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه: برنامه امتحانی در دو بازه زمانی برگزار می گردد. امتحانات دانشجویان ورودی قدیم از 18 دی تا 4 بهمن و امتحانات دانشجویان ورودی مهر 1400 از 6 تا 20 بهمن برگزار می گردد. به علت جلوگیری از تجمع بیش از حد دانشجویان در زمان برگزاری امتحان دروس عمومی به دو یا چند گروه متفاوت تقسیم شده است.

دانشگاه علوم پزشکی زابل: بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت تمام امتحانات سرانجام ترم تحصیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: پیرو ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت کلیه امتحانات سرانجام ترم دانشگاه علوم پزشکی صرفاً بصورت حضوری برگزار می گردد و بازه زمانی امتحانات سرانجام نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 از 18 دی آغاز و تا 14 بهمن ادامه خواهد داشت.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: دانشجویان برای شرکت در امتحانات سرانجام ترم باید پرینت کارت واکسن دیجیتال را همراه داشته باشند. زدن ماسک الزامی است و از ورود افرادی که ماسک نزده اند یا کارت واکسن ندارند جلوگیری بعمل خواهد آمد. تمامی آزمون ها بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان: بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت تمام امتحانات سرانجام ترم تحصیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد: برگزاری آزمون های سرانجام ترم دانشجویان به صورت حضوری و بر حسب تاکید وزارت بهداشت است.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: دانشجویانی که جهت اسکان احتیاجمند خوابگاه دانشجویی هستند جهت هماهنگی، درخواست خوابگاه به معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده ارسال نمایند. تمامی امتحانات دروس معارف صرفاً بصورت الکترونیکی حضوری برگزار می گردد.

افراد در صورت وجود تب یا علائم بیماری یک ساعت قبل از آغاز آزمون جهت معین محل قرنطینه به مسئول واحد امتحانات اطلاع دهند. به همراه داشتن کارت واکسن (با ثبت دو دوز تزریق شده) در تمام آزمون ها الزامی است. زدن ماسک و رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در جلسات آزمون ها الزامی است.

چنانچه دانشجویی مبتلا به بیماری کووید بوده، ضمن اطلاع دادن به موقع به مدیر آموزش، برای شرکت در جلسه آزمون، باید تست منفی PCR ارائه دهد.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان: برگزاری امتحانات سرانجام ترم بصورت حضوری مصوب شد. بعلاوه با توجه به ظرفیت محدود خوابگاه های دانشگاه و مجوز ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، امتحانات سرانجام ترم دروسی که بصورت مجازی تشکیل شده اند صرفاً برای ورودی های 1400 بصورت مجازی برگزار می گردد. در مقطع تحصیلات تکمیلی برای کلیه دانشجویان (شامل ورودی های 1400) امتحانات حضوری خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی قم: بازه زمانی امتحانات سرانجام ترم دانشجویان کلیه دانشکده ها از 20 دی تا 10 بهمن و تمامی امتحانات به صورت حضوری است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: امتحانات حضوری دانشکده بهداشت مشهد به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حفظ سلامت دانشجویان در بازه زمانی دو ماهه و به صورت حضوری برگزار می گردد. دانشجویان مقاطع مختلف به صورت زمان بندی شده طی دو هفته امتحانات خود را طی می نمایند، امتحانات مقطع تحصیلات تکمیلی در اسفندماه برگزار می گردد.

امتحانات سرانجام ترم دانشکده داروسازی مشهد حضوری است و دانشجویان با علائم مشکوک به کرونا در محیط قرنطینه و با حضور مراقب جداگانه امتحان خود را به صورت حضوری انجام می دهند. امتحانات این دانشکده در بازه زمانی سه هفته به صورت فشرده برگزار می گردد.

آزمون های سرانجام ترم دانشکده پرستاری و مامایی مشهد در دروس تئوری و عملی به صورت حضوری در 4 بازه زمانی برگزار می گردد و امتحانات تا 24 اسفندماه ادامه دارد.

بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی نیز تنها اعلام کردند که بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت عمل می نمایند و پروتکل خاص و ویژه ای را برای امتحانات اعلام نکردند.

جدول زمانی امتحانات دانشگاه های علوم پزشکی که تغییری نداشته اند:

ردیفدانشگاهزمان امتحانات
1دانشگاه علوم پزشکی اردبیل18 دی تا 6 بهمن
2دانشگاه علوم پزشکی اراک18 دی تا 3 بهمن
3دانشگاه علوم پزشکی ارومیه18 دی تا 7 بهمن
4دانشگاه علوم پزشکی ایلام18 دی تا 30 دی
5دانشگاه علوم پزشکی بابل18 دی تا 2 بهمن
6دانشگاه علوم پزشکی بوشهر18 دی تا 8 بهمن
7دانشگاه علوم پزشکی بیرجند11 دی تا 25 دی
8دانشگاه علوم پزشکی تهران10 دی تا 13 بهمن
9دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

ورودی 1400: 23 بهمن تا 6 اسفند

ورودی قدیم: 18 دی تا 30 دی

10دانشگاه علوم پزشکی زنجان18 دی تا 30 دی
11دانشگاه علوم پزشکی شاهرود18 دی تا 30 دی
12دانشگاه علوم پزشکی جیرفتورودی 1400: 16 بهمن تا 28 بهمن
13دانشگاه علوم پزشکی کرمان

ورودی 1400: 2 بهمن تا 14 بهمن

ورودی قدیم: 11 دی تا 30 دی

14دانشگاه علوم پزشکی کرج18 دی تا 7 بهمن
15دانشگاه علوم پزشکی فسا

ورودی 1400: 16 بهمن تا 4 اسفند

ورودی قدیم: 18 دی تا 14 بهمن

16دانشگاه علوم پزشکی شیراز25 دی تا 7 بهمن
17دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد18 دی تا 30 دی
18دانشگاه علوم پزشکی یاسوج18 دی تا 30 دی
19دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان18 دی تا 30 بهمن
20دانشگاه علوم پزشکی گیلان18 دی تا 30 دی
21دانشگاه علوم پزشکی گناباد18 دی تا 30 دی
22دانشگاه علوم توانبخشی18 دی تا 30 دی
23دانشکده علوم پزشکی سیرجان18 دی تا 7 بهمن
24دانشکده علوم پزشکی ساوه

ورودی 1400: 16 بهمن تا 30 بهمن اسفند

ورودی قدیم: 15 دی تا 14 بهمن

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 795

به "تغییرات امتحانات دانشگاه های علوم پزشکی ، از واکسن تا قرنطینه آزمون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات امتحانات دانشگاه های علوم پزشکی ، از واکسن تا قرنطینه آزمون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید