تور چین: با کم مصرف ترین خودروهای چینی بازار ایران آشنا شوید

به گزارش دنیای ویدئو، کم مصرف ترین خودروهای چینی بازار ایران کدامند؟ اگر برای شما هم اندازه مصرف سوخت خودرو اهمیت بالایی دارد، در این مطلب قصد داریم تعدادی از خودروهای چینی کم مصرف موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

تور چین: با کم مصرف ترین خودروهای چینی بازار ایران آشنا شوید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مقدار پایین مصرف سوخت در خودروها نه تنها فقط برای یاری به سلامت محیط و کرهٔ زمین که حتی برای بسیاری از خریداران این محصولات به لحاظ مالی نیز نکتهٔ مهمی است. یک اتومبیل با مصرف سوخت کم، استهلاک و خرج پایین تری دارد و البته وقت کمتری هم از صاحب آن برای ماندن در پمپ های بنزین خواهد گرفت.

از آنجا که در بازار امروز کشور ما، محصولات چینی صنعت خودروسازی سهم بسیار پر رنگ و بزرگی دارند و سطح کیفیت در کالاهای این کشور گستردگی و فراز و نشیب زیادی دارد، در مطلب امروز به بیان و آنالیز چند خودروی چینی کم مصرف در ایران می پردازیم.

1 - برلیانس سری H

اولین گزینه از فهرست کم مصرف ترین خودروهای چینی به سری H برلیانس می رسد. این برند چینی در سری H محصولاتش چهار مدل فعال در دو کلاس هاچ بک و سدان در بازار ایران دارد که هر چهار دستگاه جزو کم مصرف ترین ماشین های چینی بازار محسوب می شوند.

سری H200 در دو مدل H220 و H230 و سری H300 هم در دو مدل H320 و H330 برای خرید وجود دارند که در تیپ های دنده ای و اتوماتیک ساخته می شوند. ساختمان و مشخصات فنی H200 در هر دو کلاس کاملاً شبیه به هم هستند و این موضوع برای سری H300 نیز صادق است.

نکتهٔ مثبت و مهم در نسخه های اتوماتیک این مدل ها این است که با وجود تغییر گیربکس در مدل اتومات و انتظار مصرف سوخت بیشتر، برلیانس های سری H اتوماتیک مصرف بنزینی تقریباً نزدیک به مدل دنده ای دارند و از این نظر می توان به راحتی برای انتخاب و خرید سراغ شان رفت.

مدل های H200 تنها با موتور 1500 سی سی اما سری H300 بعد از یک آپدیت که گیربکس شان هم بهبود یافته، حالا با موتوری حجیم تر و 1650 سی سی عرضه می شوند؛ این موضوع باعث شده شتاب اولیه ماشین بهتر از سری 200 گردد و راندمان و کیفیت رانندگی در آنها بالاتر برود.

با این حال، ذکر این نکته ضروری است که نسخه های اتوماتیک سری 200 از جعبه دنده 6 حالته استفاده می نمایند، در حالیکه در سری 300 این تعداد تنها 4 حالت است. مصرف سوخت تمامی برلیانس های H تقریباً نزدیک به هم و در حدود 6 و نیم لیتر در 100 کیلومتر بوده که عدد قابل قبولی در این رده از ماشین ها به شمار میرود.

بنابراین اگر در پی خودروهای چینی کم مصرف هستید، خودروهای سری H200 و H300 برلیانس می توانند گزینه های خوبی برای شما باشند.

2 - بسترن B30

مورد بعدی در فهرست کم مصرف ترین خودروهای چینی بازار ایران، به یک سدان از گروه FAW می رسد که به نوعی جانشین مناسبی برای محصول دیگری از همین برند یعنی B50 است.

بسترن B30 برخلاف عدد داخل اسمش از فراوری قبلی بزرگتر و کشیده تر است و حدود 5 سال پیش به ایران رسید. بدنه و طراحی آن بر روی یک پلتفرم تحت لیسانس فولکس واگن آلمان ساخته شده و در بین سدان های با ابعاد بزرگ بازار ایران کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارد. به ویژه وقتی کار به مقایسه با رقبای مستقیم مثل برلیانس می رسد، تنوع در امکانات رفاهی و فضای کابین بسترن باعث می گردد کفهٔ ترازو به سمت این ماشین سنگینی کند.

در ساختمان فنی بسترن B30 نیز این موضوع برقرار است چرا که موتور 1600 سی سی 4 سیلندرش با یک جعبه دنده اتوماتیک قدرتمند 6 حالته مجهز به مود رانندگی اسپرت همراه شده و برای همین راحتی و لذت در رانندگی با این خودرو را به اوج می رساند. هر چند که این سدان شتاب اولیه چندان بالایی ندارد، اما مصرف سوخت آن در 100 کیلومتر حدود 6.7 لیتر بنزین در 100 کیلومتر است.

به طور کلی، بسترن B30 یکی از خودروهای چینی کم مصرف بازار ایران محسوب می گردد که کیفیت ساخت قابل قبولی نیز در بین رقبای ایرانی و هموطنش دارد.

قیمت خرید و فروش بسترن B30

3 - هن تنگ X5

کراس اوور معرفی گردیده از یک گروه خودروساز تازه تاسیس و نه چندان فعال چینی در ایران، نمونه ای دیگر در فهرست کم مصرف ترین خودروهای چینی به شمار میرود.

هن تنگ X5 در سال 2016 معرفی گردید و حدود یک سال بعد به وسیله شرکت بزرگ خودرو به جاده ها و بازار داخل کشور عرضه شد. بعد از واردات اولیه، از حدود 2 سال پیش این ماشین در کارخانه نماینده ایرانی اش مونتاژ می گردد و تفاوت خیلی زیادی بین نسخه های وارداتی و مونتاژی وجود ندارد.

ظاهر و چهرهٔ این ماشین شبیه به طرح های تیپیکال یک خودروی شاسی بلند چینی در سال های اخیر است و سه ردیفه بودن جایگاه ها در اتاقک، این خودرو را از بسیاری از مدل های هموطنش جدا می نماید.

هن تنگ X5 از آپشن های متعددی برخوردار است و با موتور 1500 سی سی توربوشارژ 4 سیلندر و جعبه دنده CVT ارائه می گردد. این دو قطعه در کنار هم و با توجه به کلاس و وزن خودرو شتاب اولیه 11 ثانیه ای به ماشین می دهد و مقدار مصرف سوخت آن را در 100 کیلومتر به صورت ترکیبی به حدود 7 و نیم لیتر بنزین می رساند.

تجربه و پیشینهٔ کمِ شرکت سازنده در دنیا، علاوه بر واردات محدود این ماشین به کشور و در دسترس نبودن لوازم یدکی، تعمیرات و خدمات پس از فروش به صورت ایده ال، تمامی دست به دست هم می دهند تا انتخاب این ماشین رنگ تردید به خود بگیرد. بنابراین اگر می توانید با این موارد کنار بیایید، شاید هن تنگ X5 همان خودروی چینی کم مصرفی باشد که در پی آن هستید.

قیمت خرید و فروش هن تنگ X5

4 - ام وی ام X22

چهارمین گزینه از فهرست کم مصرف ترین خودروهای چینی خودرویی از شرکت ام وی ام است؛ شرکتی که برخلاف مورد قبل، چند سالی است آوازه ای بلند در کشور دارد.

ام وی ام که با مدل 110 خود در ایران معروف شد و نزاع طولانی خوب یا بد بودن ماشین های چینی را بر سر زبان ها انداخت، حالا با تنوع و ارائه چندین مدل به فعالیت در بازار می پردازد. ایکس22 حدود 6 سال پیش به ایران رسید و به نوعی نسخه کراس اوور از مدل 315 ساخت همین شرکت است.

این محصول در چندین تیپ پایه، اکسلنت، اسپرت و لاکچری بصورت دنده ای و اتوماتیک ساخته می گردد که تفاوت آن ها در امکانات ایمنی و رفاهی و جزییاتی کوچک در طراحی است؛ اما در مشخصات فنی همگی از موتور 1500 سی سی استفاده می نمایند و گیربکس نسخه های اتوماتیک 4 سرعته است.

نکتهٔ حائز اهمیت در این مدل مقدار مصرف سوخت آن است که در تمامی تیپ های X22 چه به صورت دنده ای و چه اتوماتیک این عدد حدود 6 لیتر بنزین در 100 کیلومتر ترکیبی را نشان می دهد.

نسخه های تازه این ماشین از حدود 3 سال پیش با 5 امکان و آپشن تازه که شامل سیستم های کشش و پایداری تازه برای کنترل بیشتر خودرو در شیب هاست ارائه می گردد و به این ترتیب فروش رقبای هم رده اش را به چالش می کشد.

قیمت خرید و فروش ام وی ام X22

5 - جک J4

در ادامه و برای معرفی خودروهای چینی کم مصرف بعدی به کمپانی جک می رسیم. جک J4 را می توان یکی از خوش فروش های برند جک در ایران به حساب آورد چرا که شرکت جک این سدان را بعد از تعریف و ترسیم تازه استانداردهای ساختش فراوری کرد و قیمت مناسبی بر روی آن گذاشت.

کرمان موتور با معرفی این ماشین به بازار داخل و استفاده از موتور مشترک با J5 توانست قیمت نهایی آن را پایین بیاورد و این محصول را به یکی از محبوب ترین چینی های بازار تبدیل کند. جک جی 4 با موتور 1500 سی سی و جعبه دنده CVT با دو حالت اضافه رانندگی به صورت اسپرت و برف ساخته شده و به جای تسمه تایم از زنجیر تایم بهره می برد.

دوام خوب و استهلاک پایین این ماشین در کنار راندمان بالای گیربکس و موتور کیفیت رانندگی در جک J4 را بالا برده و این سدان را به انتخابی مناسب برای خرید تبدیل نموده است. هر چند این خودرو در تعداد محدودی عرضه شده و تنوع امکانات آن نسبت به بعضی رقبا مثل بسترن B30 و چری آریزو 5 کمتر است. با این حال، در بحث سوخت جک J4 با مصرف 6.2 لیتر بنزین در 100 کیلومتر یکی از کم مصرف ترین خودروهای چینی موجود در بازار کشور است.

قیمت خرید و فروش جک J4

6 - چری آریزو 5

گروه ایرانی مدیران خودرو که قبلاً با معرفی ماشین های ام وی ام نظرات مثبت و منفی زیادی گرفته بود با عرضه چری آریزو 5 ثبات بیشتری از چهره خود در بین علاقمندان ماشین نشان داد.

چری آریزو 5 در سال 95 به کشور وارد شد و با رخ زیبای خود در میان سدان های بازار باقی گزینه ها و رقبا را به مبارزه دعوت کرد. دو تیپ اکسلنت و لاکچری در نوع اتوماتیک و یک تیپ دنده ای لاکچری سه نسخه ای هستند که در کشور برای خرید و فروش حضور دارند.

به جز اشاره به وجود جعبه دنده اتوماتیک CVT که تفاوت فنی و مکانیکی طبیعی میان دنده ای و اتومات را نشان می دهد، هر سه ماشین از یک موتور مشابه 1.5 لیتری استفاده می نمایند. دو نسخهٔ اتوماتیک نیز در تعداد و فراوانی آپشن ها با هم فرق دارند که طبق معمول نام گذاری این شرکت، تیپ اکسلنت به صورت فول و با تمام امکانات همراه است.

اما از برترین جاذبه های این مدل که آن را به یکی از خودروهای کم مصرف چینی بازار تبدیل نموده مقدار مصرف سوخت پایین آن است؛ چری آریزو 5 در تیپ دنده ای 5.7 لیتر و در نوع اتوماتیک خود تنها حدود 6 لیتر در 100 کیلومتر مصرف بنزین دارد.

قیمت خرید و فروش چری آریزو 5

جمع بندی؛ کدام یک از کم مصرف ترین خودروهای چینی را بخریم؟

آنچه در بالا خواندید فهرستی بود از کم مصرف ترین ماشین های چینی بازار کشور که از قضا، بعضی از آن ها هواداران بسیاری هم دارند. اگر کم مصرف بودن خودرو برایتان مهم است، گزینه های بالا می توانند انتخاب خوبی برای شما در زمان خرید محسوب شوند.

با این حال، شاید بهتر باشد علاوه بر کم مصرف بودن، معیارهای دیگری مانند کیفیت ساخت، کیفیت رانندگی، دسترس بودن قطعات و تعمیرپذیری را هم مد نظر خودتان قرار دهید.

در هر صورت، امیدواریم که این راهنمای خرید خودرو توانسته باشد اطلاعات خوبی از کم مصرف ترین ماشین های چینی در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ شما تجربهٔ رانندگی با کدام یک از این خودروها دارید؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 932

به "تور چین: با کم مصرف ترین خودروهای چینی بازار ایران آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: با کم مصرف ترین خودروهای چینی بازار ایران آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید