تعلل وزارت کشاورزی در تشکیل شورای قیمت گذاری محصولات اساسی

به گزارش دنیای ویدئو، مشاور عالی نظام صنفی کشاورزی از تعلل وزیر جهاد در تشکیل شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک انتقاد کرد و گفت: این تاخیر کشت محصولات را با چالش روبرو می نماید.

تعلل وزارت کشاورزی در تشکیل شورای قیمت گذاری محصولات اساسی

سید جعفر حسینی، مشاور عالی نظام صنفی کشاورزی از تعلل وزیر جهاد کشاورزی در تشکیل شورای قیمت گذاری خرید تضمینی محصولات استراتژیک انتقاد کرد و گفت: حدود یک ماه و نیم از ابلاغ قانون اصلاح خرید تضمینی خرید محصولات اساسی کشاورزی از سوی رئیس جمهور می گذرد اما هنوز وزیر جهاد کشاورزی اقدام به تشکیل این شورا ننموده است.

وی افزود: بر اساس این قانون، شورایی متشکل از 9 نفر، 3 نفر از دولت، 3 نفر از تشکل های بخش کشاورزی و 3 کشاورز قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را مشخص خواهد نمود ضمن اینکه 2 ناظر از مجلس نیز بر کار شورا نظارت دارند اما حق رأی ندارند.

به گفته این مقام مسئول، مجلس شورای اسلامی دو نماینده عضو کمیسیون کشاورزی را برای حضور در این شورا معرفی نموده و فقط معرفی دو کشاورز خبره مانده که باید از سوی وزیر جهاد کشاورزی معرفی شوند.

حسینی با اشاره به اینکه این قانون موجب می گردد تخلفاتی که سال های گذشته در حوزه اجرای قانون خرید تضمینی اتفاق افتاده، رفع گردد، افزود: دخالت کشاورزان در مشخص قیمت های خرید تضمینی اتفاق خوبی است که می تواند موجب افزایش انگیزه تولیدکنندگان گردد.

وی تاکید نمود: وزیر جهاد کشاورزی باید دو کشاورز خبره را برای حضور در این شورا انتخاب کند که این فرایند خیلی طولانی شده است.

حسینی اظهار امیدواری کرد: هر چه سریع تر این شورا تشکیل و قیمت های خرید تضمینی محصولات استراتژیک اصلاح گردد.

وی با بیان اینکه کشاورزان منتظر تشکیل شورا و اصلاح نرخ های اعلامی از سوی شورای اقتصاد هستند، گفت: تعلل در تشکیل شورای قیمت گذاری همانند تأخیر شورای اقتصاد در اعلام قیمت تضمینی محصولات کشاورزی تأثیر منفی بر کشت محصولات استراتژیک مانند چغندر قند گذاشته و تأمین امنیت غذایی را با مخاطره روبرو می نماید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 275

به "تعلل وزارت کشاورزی در تشکیل شورای قیمت گذاری محصولات اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلل وزارت کشاورزی در تشکیل شورای قیمت گذاری محصولات اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید