حسین بهاروند در فهرست دو درصد برتر پژوهشگران پر استناد دنیا

به گزارش دنیای ویدئو، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه رویان، دکتر حسین بهاروند، عضو هیأت علمی و رئیس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان، در حوزه پزشکی بالینی، در فهرست دو درصد برتر پژوهشگران پر استناد دنیا نهاده شد.

حسین بهاروند در فهرست دو درصد برتر پژوهشگران پر استناد دنیا

نسخه چهارم این پژوهش در تاریخ 10 اکتبر 2022 میلادی و به وسیله انتشارات الزویر و با همکاری تعدادی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد منتشر شده است که به عنوان شاخص استنادی مرکب مجموعه ای از چند شاخص استنادی مجزا است که پژوهشگران دانشگاه استنفورد در مقاله سال 2016 میلادی خود معرفی و محاسبه نموده اند.

این شاخص ها مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی مقالات دانشمندان و جایگاه های نویسندگی آن ها (الگوی هم-نویسندگی) و شاخص هرش می باشد؛ این فهرست در کشور ما با نام فهرست دانشگاه استنفورد شناخته شده و مورد توجه رسانه ها و مؤسسات قرار گرفته است.

هدف این پایگاه داده، ارائه مجموعه ای از سنجه های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تأثیر استنادی دانشمندان در رشته ها و حوزه های علمی مختلف در سطح دنیا است.

بر اساس تازه ترین به روزرسانی این پایگاه داده، دامنه پوشش داده ها از سال 1996 تا 2021 میلادی است. این فهرست دربرگیرنده نویسندگان پراستناد براساس شاخص استنادی مرکب و جزو دو درصد پراستناد در 22 حوزه موضوعی اصلی و 176 حوزه فرعی می باشد که نام حسین بهاروند، عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در این فهرست آمده است.

در آخرین نسخه این پایگاه داده، با محاسبه استنادات فقط در سال2021میلادی، تعداد 1870 پژوهشگر از بین تعداد کل 200409 پژوهشگر بین المللی با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور دارند. شایان ذکر است که تعداد پژوهشگران ایرانی در دو سال اخیر در مقایسه با سال های گذشته، رشد چشمگیری داشته است.

در آخرین نسخه این پایگاه داده، با محاسبه استنادات در طول دوره خدمت علمی در بازه 1996 تا 2021میلادی، تعداد 715 پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران از بین تعداد کل 195605 پژوهشگر بین المللی از جمله حسین بهاروند حضور دارند.

پروفسور حسین بهاروند، محقق برجسته ایرانی در حوزه زیست شناسی پژوهشگاه رویان، برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی (ص) در سال 2019میلادی و برنده جایزه TWAS (آموزشگاه دنیای علوم) در سال 2019 میلادی می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 993

به "حسین بهاروند در فهرست دو درصد برتر پژوهشگران پر استناد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسین بهاروند در فهرست دو درصد برتر پژوهشگران پر استناد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید