خبرنگاران بیماران ام اس در صورت ابتلا به کرونا داروهای خود را قطع نکنند

به گزارش دنیای ویدئو، تهران - خبرنگاران- نایب رییس انجمن ام اس ایران گفت: بیماران مبتلا به ام اس در صورت ابتلا به کرونا داروهای مصرفی خود را قطع نکنند.

خبرنگاران بیماران ام اس در صورت ابتلا به کرونا داروهای خود را قطع نکنند

دکتر محمدعلی صحرائیان اضافه کرد: بیماران مبتلا به این بیماری به 2 گروه تقسیم می شوند، گروهی از داروهایی استفاده می نمایند که سیستم ایمنی بدن را تنظیم می نماید مثل دسته اینترفرون و گلاتیرامر استات که سیستم ایمنی را پایین نمی آورد، آنها اگر مبتلا به کرونا بشوند تفاوتی با سایر افراد جامعه ندارند، حتی در مواردی دیده شده که اینترفرون ها نقش پیشگیری نماینده هم دارند و یکی از داروهای ام اس، امروز در درمان کرونا هم استفاده می گردد.

وی گفت: در واقع این دارو برای تنظیم سیستم ایمنی بدن و این که بدن بتواند کرونا را از بین ببرد استفاده می گردد و جای نگرانی نیست، از سوی دیگر بیمارانی داروهایی استفاده می نمایند که سیستم ایمنی را پایین می آورد، ریسک بالاتری برای برای ابتلا به کرونا دارند و باید بیشتر مراقب باشند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از انجمن ام اس ایران، نایب رییس انجمن ام اس ایران با بیان این که بسیاری از بیماران ام اس که مبتلا به کرونا شدند بهبود کاملی را به دست آوردند، توضیح داد: این مورد هم در جهان و هم در ایران گزارش شده که بیماران ام اس دوره کرونا را بدون مشکل خاصی طی کردند بنابراین افراد نگران نباشند، ولی باز هم پیشگیری مهم تر از درمان است.

صحرائیان معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید نمود: مبتلایان به ام اس در صورت ابتلا به کرونا به هیچ وجه داروهای خود را قطع ننمایند، ممکن است که دوز یا مدل داروی آنها در این مدت تغییر کند اما از آن جهت که ممکن است خود ام اس فعال گردد قطع دارو به صلاح نیست، گاهی ممکن است که پزشک با دیدن آزمایش ها دارو را به صورت موقت به تاخیر بیندازد و یا آن را کم کند ولی به صورت کلی بدون تجویز پزشک قطع دارو توصیه نمی گردد.

به گزارش خبرنگاران، سالانه پنج هزار نفر در کشور به بیماری ام اس مبتلا می شوند و میزان شیوع این بیماری در زنان سه برابر بیشتر از مردان است، ایران در خصوص شیوع بیماری ام اس در خاورمیانه در سطح بالایی قرار گرفته است اما در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی میزان ابتلای کمتری داشته و بیشترین مبتلایان به این بیماری در گروه سنی 20 تا 40 سال قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 365

به "خبرنگاران بیماران ام اس در صورت ابتلا به کرونا داروهای خود را قطع نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیماران ام اس در صورت ابتلا به کرونا داروهای خود را قطع نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید