خبرنگاران مرگ و میر کرونایی ها در برزیل، فاجعه ای شبیه انفجار هسته ای

به گزارش دنیای ویدئو، تهران - خبرنگاران - با افزایش آمار روزانه مرگ و میر کرونایی ها در برزیل به بیش از 4 هزار نفر، کارشناسان حوزه بهداشت و درمان این کشور ضمن هشدار درباره این شرایط خطرناک، برزیل را به فوکوشیمای بیولوژیک و یک انفجار هسته ای تشبیه کردند.

خبرنگاران مرگ و میر کرونایی ها در برزیل، فاجعه ای شبیه انفجار هسته ای

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از خبرگزاری رویترز؛ دانشمندان بهداشت و درمان با اوج گیری شمار مرگ و میر بیماران کووید - 19 برزیل به بیش از چهار هزار تن، پیش بینی می نمایند که شمار تلفات این کشور آمریکای لاتین به زودی آمار آمریکا عبور خواهد نمود.

وزارت بهداشت برزیل شمار مرگ و میر روز سه شنبه این کشور را چهار هزار و 195 تن اعلان کرد که بسیار بالاتر از تلفات روز پیش از آن (دوشنبه) بود و مجموع تلفات این کشور را نزدیک به 337 هزار تن رسانده است.

میگوئل نیکوللیز پزشک برزیلی و استاد دانشگاه دوک که از نزدیک تحولات مربوط به همه گیری کرونا را پیگیری می نماید، این وضع کشورش را به حادثه انفجار رآکتور هسته ای تشبیه کرد که واکنش های زنجیره ای غیرقابل مهار را فعال نموده و اضافه نمود: این مانند فوکوشیما (رآکتور هسته ای آسیب دیده ژاپن) البته از نظر بیولوژیک و زیستی است.

برزیل با وجود داشتن شهروندان به نسبت دو سوم جمعیت ایالات متحده، از لحاظ شمار تلفات کل با فاصله اندکی از آن قرار گرفته است که در مجموع بیش از 555 هزار کشته داده است.

برزیل از اواخر فوریه به این سو با توجه به پدیدار شدن گونه های ویروسی محلی با قدرت سرایت و انتشار بیشتر محلی از یک سو و کوشش های ضعیف برای اجرای مقررات فاصله گذاری اجتماعی از سوی دیگر، که موجب همه گیری گسترده و غیرقابل مهار بیماری شده، هر هفته رکورد تلفات روزانه خود را شکسته است.

بر اساس برآورد رویترز، با مهار همه گیری در آمریکا با واکسیناسیون گسترده و انبوه، برزیل به مرکز اصلی همه گیری تبدیل شده به گونه ای که یک مرگ از هر چهار مورد در دنیا را به خود اختصاص داده است.

در حالی که کارشناسان بهداشت همگانی، پوشیدن ماسک صورت و اجرای قرنطینه را بهترین راه کاهش انتقال و انتشار ویروس می دانند، ژائر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل هنوز هم به اجباری کردن این مقررات، تن نمی دهد و مقام های بلندپایه برزیل به رغم اوج گیری اخیر همه گیری، هنوز تاکید می نمایند که اوضاع می تواند به زودی به حال عادی بازگردد.

بر اساس مدل سازی موسسه معتبر سنجش و ارزیابی بهداشتی (آی اچ ام ئئ) وابسته به دانشگاه واشنگتن، برزیل تا چند روز دیگر، رکورد هفت روزه مرگ های کووید - 19 ایالات متحده را خواهد شکست که در ژانویه به روزانه سه هزار و 285 تن رسیده بود.

این نهاد دانشگاهی پیش بینی نموده است که تا اول ژوئیه (تابستان) شمار تلفات برزیل به 563 هزار تن و ایالات متحده به 609 هزار تن خواهد رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 377

به "خبرنگاران مرگ و میر کرونایی ها در برزیل، فاجعه ای شبیه انفجار هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرگ و میر کرونایی ها در برزیل، فاجعه ای شبیه انفجار هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید