درخواست تشکل های چاپ کشور برای عدم افزایش مالیات در سال 99

به گزارش دنیای ویدئو، غلامرضا شجاع نماینده تشکل های صنعت چاپ کشور در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به افزایش مالیات چاپخانه داران در سال گذشته از سوی دولت گفت: بسیاری از چاپخانه داران طی یک سال و نیم گذشته شرایط سختی را سپری کردند و اگرچه بسیاری از آن ها همپای کادر درمان به خدمت رسانی به مردم مشغول بودند اما بخش عمده ای از فعالان این حوزه در رکود کاری به سر می بردند.

درخواست تشکل های چاپ کشور برای عدم افزایش مالیات در سال 99

وی اضافه نمود: به علت شرایط کاری نامناسب بعلاوه بالا رفتن قیمت مواد اولیه صنعت چاپ در فاصله سال های 98 تا 99 بسیاری از چاپخانه ها با سود بسیار پایین کار کردند و اگرچه لوازم افزایش قیمت داشت اما اجرت کار زیاد نبود.

شجاع با بیان اینکه بخش عمده چاپخانه داران یعنی 95 درصد آن ها به سختی و با شیفت کاری محدود کار کردند، اسم کرد: در این میان با وجود اینکه همکاران ما سود زیادی نداشتند و به سختی چراغ مجموعه خود را روشن نگه داشتند؛ اما افزایش مالیات بین 4 تا 12 درصدی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

وی تاکید نمود: در این زمینه نمایندگان تشکل های صنعت چاپ در استان های مختلف برای حمایت از صنف به نمایندگان شهر خود نامه نوشته اند و خواهان حذف این افزایش مالیات برای چاپخانه داران شدند.

شجاع به ارسال نامه به وزیر اقتصاد و دارایی در خرداد ماه اشاره نمود و شرح داد: رونوشت این نامه را هم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیسیون مالی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نوشتم و علاوه بر اینکه خواهان تعویق دریافت مالیات تا سه ماه شدم بر لزوم معافیت مالیاتی فعالان بخش های مختلف حوزه چاپ در این شرایط بحرانی تاکید نمودم.

وی یادآور شد: در این نامه تاکید نمودیم که واحدهای چاپی و وابسته برای سال 1399 را یا معاف از مالیات کند یا اینکه مالیات آن ها افزایش پیدا نکند.

وی بعلاوه به کاهش تعداد نیروی چاپخانه ها به علت شرایط مالی اشاره نمود و گفت: خیلی از واحدها مجبور به تعدیل نیرو شده اند یا به صورت نیمه وقت کار می نمایند و انصاف نیست که در چنین شرایطی افزایش مالیات داشته باشند.

به گفته شجاع، مساله اینجا است که وقتی به علت شرایط مالی سخت کارفرما مجبور به تعدیل نیرو می گردد، دولت در سال آینده حداقل باید 200 میلیون تومان سرمایه گذاری کند تا یک شغل ایجاد کند و در چنین شرایطی حمایت از کارفرمایان حوزه چاپ در اصل، حمایت از بخش خصوصی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 565

به "درخواست تشکل های چاپ کشور برای عدم افزایش مالیات در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست تشکل های چاپ کشور برای عدم افزایش مالیات در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید