در آخرین روز سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر چه گذشت

به گزارش دنیای ویدئو، آخرین روز از سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با معرفی برگزیدگان، برگزاری دو کارگاه و نمایش فیلم های برگزیده خاتمه یافت.

در آخرین روز سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر چه گذشت

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، روز چهارشنبه 12 خرداد، هم زمان با آخرین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر، سینما های پردیس چارسو، آزادی و کانون، با پخش 41 فیلم بلند داستانی، مستند و کوتاه، میزبان مخاطبان جشنواره بودند.

معرفی برگزیدگان طی مراسمی مجازی آغازکننده خبر های هشتمین روز از جشنواره بود. مراسمی با همراهی مجازی هیئت داوران و برگزیدگان این رویداد که امیر اسفندیاری معاون دبیر و رئیس دبیرخانه مرکزی سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اجرای مراسم را به زبان انگلیسی برعهده داشت و مخاطبان به صورت هم زمان در چهار پلتفرم آپارات، اینستاگرام، یوتیوب و سایت رسمی جشنواره امکان تماشای این مراسم را داشتند.

8 فیلم برگزیده جشنواره در این روز، روی پرده سینما های چارسو رفتند تا مخاطبان، فرصت دیگری برای تماشای این فیلم ها داشته باشند.

همچنین در این روز در مراسمی کوتاه که پس از اکران فیلم سینمایی میجر ساخته احسان عبدی پور برگزار گردید، محمدمهدی عسگرپور دبیر جشنواره، امیر اسفندیاری معاون دبیر و سمیه علیپور مدیر روابط عمومی، در حرکتی نمادین جایزه بهترین بازیگر مرد این دوره از جشنواره را به حمید فرخ نژاد، بازیگر و تهیه کننده فیلم سینمایی میجر اهدا کردند. فرخ نژاد پس از دریافت این جایزه گفت: خیلی دوست داشتم که استادم خسرو سینایی در جمع ما بود و این فیلم را تماشا می کرد. ازهمین جا، این جایزه را به پاس بزرگواری که داشتند به ایشان تقدیم می کنم، روح شان شاد.

دو انجمن تهیه کنندگان و کارگردانان سینمای ایران طی پیغام هایی جداگانه که در رسانه های مختلف منتشر شد، راه یابی جشنواره جهانی فیلم فجر را به فهرست فیاپف تبریک گفتند.

مستانه مهاجر، حمید فرخ نژاد، احسان عبدی پور، مازیار میری و … مهمانان روز سرانجامی جشنواره بودند.

همچنین دو کارگاه سروش صحت و استیفن واربک سرانجام بخش مسترکلاس های سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بودند.

سروش صحت کارگردان فیلم سینمایی جهان با من برقص و مدرس کارگاه تجربه های زندگی در سینما در این کارگاه گفت: در جهان امروز، علایق و سلیقه ها زیاد و خود جهان کوچک شده است. هر فرد می تواند یک رسانه داشته باشد، تکثر ایده و آرا بسیار زیاد است و همه به هم وصل هستند؛ درست نظیر پدیده کرونا که از ووهان چین آغاز می گردد و همه جهان را درگیر خود می نماید.

استیفن واربک آهنگساز مطرح انگلیسی نیز در کارگاه آموزشی خود اظهار کرد: وقتی یک موسیقی فیلم می نویسیم، مرز های تصورمان می تواند فراتر برود و گسترده تر گردد، به دلیل آمیخته شدن با ذهن خلاق فرد دیگری که در اینجا کارگردان فیلم است. به همین دلیل، ما می توانیم در موسیقی فیلم، اثری را خلق کنیم که قابلیت خلق آن را به صورت انفرادی نداریم.

مانند بسیاری از جشنواره ها، عکس های یادگاری عوامل برگزارکننده جشنواره در گوشه و کنار پردیس چارسو سرانجام بخش سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بود.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از 5 تا 12 خرداد 1400 به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما در تهران برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 504

به "در آخرین روز سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر چه گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در آخرین روز سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر چه گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید