ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا

به گزارش دنیای ویدئو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: کسانی که سه ماه از دریافت دوز دوم واکسن آن ها گذشته حتما برای دریافت دوز یادآور واکسن کرونا اقدام نمایند.

ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا

به گزارش خبرنگاران از کرمان، علی اصغر خیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به شرایط بیماری در جنوب کرمان گفت: سویه نو بیماری کرونا که با سرعت انتشار بالا مطرح است، متاسفانه مواردی از ابتلای به آن در استان های همجوار منطقه مشاهده شده است و بر این اساس بایستی همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیریم.

او اضافه نمود: هرچند واکسن به طور کامل مانع انتشار بیماری نمی گردد، اما کسانی که سه ماه از دریافت دوز دوم واکسن آن ها گذشته حتما برای دریافت دوز یادآور واکسن کرونا اقدام نمایند، دریافت دوز سوم باعث می گردد در صورت ابتلا به کرونا فرد درگیری کمتر و علائم خفیف تری داشته باشد.

خیرخواه توضیح داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در جنوب کرمان در پایین ترین مقدار قرار گرفته است و بیشتر موارد مبتلابه کرونا سرپائی هستند، اما با توجه به شیوع سویه نو برای حفظ شرایط موجود لزوم توجه بیشتر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی لازم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شرایط واکسیناسیون در شهرستان های جنوب کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حدود 90 درصد جمعیت منطقه واکسن کرونا را دریافت نموده اند و پوشش دوز دوم هم بیش از 73 درصد جمعیت هدف است.

خیرخواه تاکید نمود: افرادی که ایمنی کامل را ندارند و بیش از سه ماه از دریافت دوز دوم آن ها می گذرد، حتما دوز یادآور را برای ایمنی بیشتر خود و جامعه دریافت نمایند.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 800

به "ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید