عضو ناظر مجلس از حضور در شورای اجرایی فناوری اطلاعات منع شد

به گزارش دنیای ویدئو، به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، معصومه پاشایی بهرام عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و عضو ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات درباره حذف از حضور در جلسات این شورا به دلیل تذکر به رئیس جمهور در مورد اولویت های این حوزه شرح داد و گفت: دستورکار جلسه گذشته شورای اجرایی فناوری اطلاعات به جای تمرکز بر اقتصاد، یکپارچه سازی سامانه های مالی، مکلف کردن گمرک به شفافیت و بارگذاری داده ها در سامانه تجارت در شرایط کنونی، مسائل غیر اولویت دار بود.

عضو ناظر مجلس از حضور در شورای اجرایی فناوری اطلاعات منع شد

وی اضافه نمود: بنده به این موضوع اعتراض کردم، هرچند پافشاری بنده موجب شد که یکپارچه سازی سامانه های مالی در دستور کار جلسه بعدی قرار گیرد اما به دستور رئیس جمهور، بنده که عضو ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات هستم برای جلسه بعدی دعوت نشدم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: هرچند در جلسه قبلی شورای اجرایی فناوری اطلاعات بیان کردم که مجلس نیز آمادگی همکاری برای یکپارچه سازی سامانه های مالی را دارد اما به جای استقبال از این پیشنهاد، من را در جلسه هفته گذشته این شورا دعوت نکردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: رئیس جمهور باید بداند این شوراها برای یاری به پیشبرد اهداف نظام بوده و بازوی فکری برای ایشان محسوب می شوند که باید از حضور صاحب نظران استقبال نمایند. ضمناً ایشان خود در سال 59 مدافع نظارت بر دولت بودند تا دیکتاتوری ایجاد نگردد اما اکنون نظارت و نظر مجلس را بر نمی تابند!

وی با بیان اینکه جلسات بدون دعوت و حضور عضو ناظر مجلس قانونی نیست، اضافه نمود: به نظر می رسد اگر فردی روی حرف رئیس جمهور حرف بزند از حضور در جلسات حذف می گردد، مانند آنچه برای آقای ازغدی و آقای ضرغامی رخ داد.

رئیس مجمع بین المجالس آسیایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: من اگر جای رئیس جمهور بودم در زمان به جامانده قوی تر از گذشته کار می کردم و از همه برای خروج کشور از این شرایط یاری می گرفتم تا خاطره بدتر از این در اذهان مردم از خود بجا نگذارم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 104

به "عضو ناظر مجلس از حضور در شورای اجرایی فناوری اطلاعات منع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو ناظر مجلس از حضور در شورای اجرایی فناوری اطلاعات منع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید