وانت الکتریکی فورد؛ پرفروش ترین خودروی آمریکا

به گزارش دنیای ویدئو، وانت الکتریکی فورد از نظر ظاهری تفاوت زیادی با مدل بنزینی ندارد. مهمترین تغییر، اضافه شدن جای بار در جلوی ماشین است. از دیگر امکانات آن، تبدیل کنسول ماشین به میز کار است. از در عقب وانت هم می توان به عنوان میز کار استفاده کرد.

وانت الکتریکی فورد؛ پرفروش ترین خودروی آمریکا

فورد وانت الکتریکی خود را در مراسمی عظیم در شهر دیترویت رونمایی کرد

فورد نمونه ای الکتریکی از وانت محبوب F 150 را رونمایی کرد. این ماشین لایتنینگ یا رعد و برق نامیده شده و فراوری آن از سال آینده شروع خواهد شد. وانت رعد و برق اولین ماشین پرفروش در آمریکا است که با قوای محرکه الکتریکی به بازار عرضه می گردد.

وانت الکتریکی فورد از نظر ظاهری تفاوت زیادی با مدل بنزینی ندارد. مهمترین تغییر، اضافه شدن جای بار در جلوی ماشین است. از دیگر امکانات آن، تبدیل کنسول ماشین به میز کار است. از در عقب وانت هم می توان به عنوان میز کار استفاده کرد.

برای تامین نیروی ابزار برقی، یازده پریز در جا های مختلف ماشین گذاشته شده و می توان از نیروی باتری برای برق رساندن به خانه هم استفاده کرد. فورد می گوید قوی ترین مدل این وانت می تواند برق یک خانه را برای سه روز تامین کند.

ماشین در جلو جای بار دارد و از در عقب وانت می توان به عنوان میز کار استفاده کرد

ماشین دو موتور الکتریکی دارد که در مدل استاندارد، 426 اسب بخار و در مدل قوی تر 563 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین حدود چهار ثانیه است.

فورد می گوید مدل استاندارد وانت F 150 با هر بار شارژ می تواند تا 370 کیلومتر حرکت کند. حداکثر مسافتی که مدل قوی تر می تواند با هر بار شارژ طی کند 483 کیلومتر اعلام شده است. به گفته کارخانه، شارژ باتری از 15 تا 80 درصد با شارژر های سریع 44 دقیقه طول می کشد. شارژ کامل باتری ها با برق خانگی 14 ساعت زمان احتیاج دارد.

جیم فارلی، مدیر فورد، ساخت مدل الکتریکی F 150 را لحظه ای تاریخی خواند و آن را برای حرکت صنعت خودرو به سمت قوای محرکه الکتریکی بسیار مهم توصیف کرد. وانت های سری F فورد در 43 سال گذشته پرفروش ترین وانت آمریکا بوده اند. F 150 همچنین پرفروش ترین ماشین در آمریکا است و فورد از فروش آن سالانه حدود 42 میلیارد دلار درآمد دارد.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا از کارخانه ساخت وانت الکتریکی فورد بازدید کرد

استقبال خریداران از وانت رعد و برق نه تنها آینده فورد را تضمین می نماید، بلکه فرهنگ سوار شدن بر ماشین های الکتریکی را در جامعه جا انداخته و تاثیر مهمی بر آلودگی هوا در آمریکا خواهد گذاشت.

اهمیت این ماشین در موفقیت برنامه های کاهش آلودگی هوای دولت آمریکا تا حدی است که جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا را هم به ایالت میشیگان و دفتر مرکزی فورد کشاند. او یک روز پیش از مراسم رونمایی، از کارخانه ای که قرار است وانت الکتریکی در آن ساخته گردد بازدید کرد و چند دقیقه ای با یکی از این وانت ها رانندگی کرد.

فورد برای جلب خریداران، ماشین را ارزان تر از رقیبان می فروشد. قیمت پایه مدل استاندارد حدود 40 هزار دلار است. قیمت ماشین در بعضی ایالت ها به خاطر سوبسید های دولتی حتی از مدل بنزینی هم ارزان تر است. قیمت لوکس ترین مدل ماشین 90 هزار دلار است.

این در حالی است که جنرال موتورز، قیمت وانت الکتریکی خود، هامر را 112 هزار دلار معین نموده و قیمت پایه وانت های شرکت ریویان، رقیب دیگر فورد، 80 هزار دلار است.

سیان اولین مدل هیبرید لامبورگینی در سال 2019 ساخته شد

لامبورگینی برنامه خود را برای ساخت ماشین های الکتریکی اظهار داشت. خودروساز ایتالیایی در چهار سال آینده با سرمایه گذاری یک میلیارد و 800 میلیون دلاری، قوای محرکه ماشین های خود را هیبرید می نماید و در نیمه دوم دهه جاری میلادی، اولین مدل کاملا الکتریکی خود را به بازار عرضه خواهد نمود.

استفان وینکلمن، مدیر لامبورگینی در بیانیه کارخانه اظهار داشت که این عظیمترین سرمایه گذاری تاریخ لامبورگینی است. به گفته او هدف این سرمایه گذاری کاهش میزان آلودگی ماشین های شرکت و همزمان یافتن راهی برای بهتر کردن سرعت و قدرت محصولات کارخانه است.

لامبورگینی می گوید پیش از شروع این برنامه میخواهد برای عظیمداشت موتور های درون سوز، دو مدل جدید با موتور دوازده سیلندر مشهورش بسازد.

لامبورگینی در سال 2019 یک مدل هیبرید به نام سیان را در تعدادی بسیار محدود فراوری کرد. سیان علاوه بر موتور دوازده سیلندر 774 اسب بخاری، یک موتور الکتریکی 34 اسب بخاری دارد. حداکثر سرعت ماشین با این قوای محرکه 350 کیلومتر در ساعت است.

برنامه کارخانه این است که میزان فراوری دی اکسید کربن محصولات کارخانه در سال 2025 نصف گردد.

کانسپت جدید اُپل با الهام از یکی از مدل های دهه هفتاد کارخانه طراحی شده است

اُپل کانسپتی براساس یکی از مشهورترین مدل های خود در دهه هفتاد میلادی ساخته است. اُپل می گوید با ساخت کانسپت مانتا می خواسته سابقه کارخانه آلمانی را با فن آوری های آینده محصولات کارخانه پیوند بزند.

اُپل دو نسل از مدل مانتا را بین سال های 1970 تا 1988 به بازار عرضه کرد. نام ماشین به رسم ماشین های اسپرت آمریکایی در دهه هفتاد، از نام یک حیوان گرفته شده است. مانتا یا سفره ماهی، پاسخ اُپل به ماشین های اسپرت ارزان آمریکایی بود و هنگامی به بازار عرضه شد که ماشین های دو در محبوب بود.

اُپل در سال اول بیش از 56 هزار دستگاه مانتا فروخت و در مجموع بیشتر از یک میلیون دستگاه از دو نسل این ماشین فراوری شد.

مانتا از مدل های محبوب اُپل در دهه هفتاد میلادی بود

کانسپت جدید اُپل، برداشتی مدرن از نسل اول مانتا است. به جای جلوپنجره، یک نمایشگر دیجیتال قرار داده شده که علاوه بر آرم کارخانه، می توان پیغام های مختلفی روی آن نمایش داد. اُپل می گوید ماشین از این طریق می تواند با عابران و رانندگان ماشین های دیگر ارتباط برقرار کند.

مانتای جدید به جای موتور چهار سیلندر به قوای محرکه الکتریکی مجهز است. موتور ماشین با هر بار شارژ می تواند تا 200 کیلومتر حرکت کند و دنده اش برخلاف دیگر ماشین های الکتریکی، دستی است.

داخل ماشین بیشتر شبیه به مدل های کنونی اُپل است، اما بخش هایی مانند فرمان و دستگیره ها با الهام از مدل کلاسیک طراحی شده است.

اُپل می گوید برنامه ای برای فراوری انبوه این مانتا ندارد و قصدش فقط یادآوری این نکته است که ماشین های الکتریکی هم می توانند مانند ماشین های کلاسیک هیجان انگیز باشند.

سقف ماشین الکتریکی پاپ باتری خورشیدی دارد

فیسکر، خودروساز الکتریکی آمریکایی اعلام نموده که یک مدل ویژه از شاسی بلند خود را برای پاپ فرانسیس خواهد ساخت. این ماشین اولین خودروی الکتریکی است که برای رهبر کاتولیک های دنیا ساخته می گردد.

فیسکر قرار است فراوری اولین محصول خود به نام اوشن را در سال 2022 شروع کند. ماشینی که برای پاپ ساخته خواهد شد براساس این شاسی بلند الکتریکی است. به گفته کارخانه تودوزی اش از مواد بازیافتی است و سقفش باتری خورشیدی دارد.

هنری فیسکر، مدیر کارخانه می گوید که توجه پاپ به محیط زیست الهام بخش این پروژه بوده و او در سفری به واتیکان طرح های ماشین را به پاپ نشان داده است.

شاسی بلند الکتریکی اوشن در سال 2022 به بازار خواهد آمد

محصولات فیسکر در کارخانه ای در اتریش ساخته می گردد که متعلق به ماگنا، قطعه ساز عظیم کانادایی است. فیسکر هزینه ساخت ماشین را اعلام ننموده، اما قیمت پایه شاسی بلند اوشن حدود 40 هزار دلار است.

گر چه پاپ هیچوقت ماشین الکتریکی نداشته، اما این اولین ماشین او نیست که موتور درون سوز ندارد. تویوتا سال گذشته یک دستگاه از مدل هیدروژنی خود به نام میرای را ویژه دیدار های عمومی پاپ طراحی و به او هدیه کرد.

منبع: فرادید
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 497

به "وانت الکتریکی فورد؛ پرفروش ترین خودروی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانت الکتریکی فورد؛ پرفروش ترین خودروی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید