شرایط دریافت کنندگان واکسن روسی خوب است، 250 هزار دوز واکسن چینی در راه ایران

به گزارش دنیای ویدئو، رییسی گفت: شرایط دریافت کنندگان واکسن روسی خوب است و درد جای سوزن مشکل حادی محسوب نمی گردد.

شرایط دریافت کنندگان واکسن روسی خوب است، 250 هزار دوز واکسن چینی در راه ایران

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح همزمان تجهیزات خریداری شده مقابله با کروناو در جمع خبرنگاران اعلام کرد: شرایط دریافت نمایندگان واکسن روسی خوب است و درد جای سوزن مشکل حادی محسوب نمی شود؛ تزریق هر واکسنی می تواند همراه با تب و کمی درد باشد.

او ادامه داد: در فاز اول یک میلیون و 300 هزار نفر واکسن را دریافت می نمایند که خانه سالمندان، جانبازان و معلولان و به ویژه جانبازان شیمیایی و افراد بالای 50 درصد، سالمندان دارای بیماری زمینه ای و افراد بین 19 تا 64 سال مبتلا به بیماری زمینه ای در اولویت فاز دوم قرار دارند و در مرحله بعدی مراکز تجمعی مثل زندان ها افراد شاغل در کار های حساس، نیرو های نظامی و انتظامی و رانندگان بوده و فاز بعدی واکسیناسیون عمده مردم هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 100 هزار دوز اسپوتنیک به دستمان رسیده و فکر می کنم در هفته آینده هم 250 هزار دوز واکسن سینوفارم به دستمان می رسد، 4.2 میلیون دوز واکسن استرازنکا نیز به دستمان می رسد که قول دادند اجرا نمایند و در اسفند ماه به دستمان برسد. با این حساب یک جمع بندی کنیم، تقریبا قریب به 4.5 میلیون دوز واکسن باید تا قبل از سرانجام سال به دست ما برسد که اگر این اتفاق بیفتد، قطعا می توانیم یک میلیون و 300 هزار نفری را که در امسال جزو اولویت مان است، واکسینه کنیم. البته همه این ها برنامه ریزی شده است.

او اعلام کرد: در حال حاضر حدود 10میلیارد دوز واکسن برای کل جهان نیازمند است که به هیچ وجه تا سرانجام سال 2021 این مقدار واکسن فراوری ودر اختیار مردم قرار نخواهد گرفت.

رییسی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت به کشور های ثروتمند توصیه نموده است که بعد از انجام مرحله اول تزریق واکسن با هدف کاهش مرگ و میر واکسن های خود را در این خصوص به دیگر کشور ها بدهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: در سال آینده واکسن فراوریی خودمان مانند برکا، رازی و پاستور به دست ما می رسد و ماهیانه حدود 1/5 میلیون دوز قرار است در کشور فراوری نمایند و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته از تیرماه این میزان فراوری واکسن به حدود 10 تا 15 میلیون دوز واکسن در ماه برسد. در خوشبینانه ترین حالت واکسیناسیون از آذر ماه سال بعد و در بدبینانه ترین شرایط واکسیناسیون تا سرانجام سال انجام خواهد گرفت.

او اضافه کرد: واکسن برکت با انجام کیت ویروس انگلیسی پیروز و نسبت به این جهش ویروسی اثر بخش بوده است.

رئیسی ادامه داد: هیچ کس با دریافت دوز اول یا دوم واکسن فرد ایمن نبوده، زیرا مدتی طول می کشد تا آنتی بادی در بدن تشکیل شود. هر وقت دو سوم جمعیت ایمن شدند زنجیره ویروس قطع خواهد شد.

رئیسی گفت: تجهیزاتی که از تسهیلات بانک جهانی گرفته ایم محصولات هایتکت است و با این تجهیزات 43 آزمایشگاه در 31 استان کشور تجهیز شده است.

رییسی گفت: در حال حاضر 21مورد ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور شناسایی شده که در استان های تهران، قزوین، البرز و خوزستان است و متاسفانه چهار نفر از بیماران فوت نموده اند. سرایت پذیری این ویروس بالاست و هر فرد بیمار و ناقل اگر در محیطی باشد حدود 10 نفر را مبتلا می نماید.

او اضافه کرد: در حال حاضر میانگین رعایت دستورالعمل ها در کشور حدود 14 درصد کاهش داشته است، اما در بعضی از مناطق مانند خوزستان افت بیشتری در زمینه رعایت دستورالعمل ها داشته ایم.

او گفت: دوران پسا کرونا مهم است و جهان در حدود هفت سال بعد به حالت عادی بر می شود و مسائل سلامت روان از جمله موارد و نکات پسا کرونا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 338

به "شرایط دریافت کنندگان واکسن روسی خوب است، 250 هزار دوز واکسن چینی در راه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دریافت کنندگان واکسن روسی خوب است، 250 هزار دوز واکسن چینی در راه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید