خاتمه همه گیری کرونا چه زمان اعلام می گردد؟

به گزارش دنیای ویدئو، مسئول سازمان بهداشت دنیای در اروپا گفت انتها همه گیری ویروس کرونا زمانی اعلام می گردد که کل دنیا، زندگی با این عفونت را یاد گرفته باشد.

خاتمه همه گیری کرونا چه زمان اعلام می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، به نقل از نشریه La Vanguardia، هانس کلوگه، مسئول سازمان بهداشت دنیای در اروپا گفت: به محض اینکه سیستم های مراقبت های بهداشتی تحت فشار قرار نگرفته، تعداد موارد بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کووید 19 کاهش یافته و بعلاوه ارائه سایر خدمات پزشکی به طور کامل، مانند قبل ممکن گردد؛ آن گاه شاید، همه گیری کرونا به یک بیماری واگیر معمولی تبدیل گردد.

کلوگ تاکید نمود: یکی از موانع اصلی در حال حاضر، عدم پیشرفت واکسیناسیون در بعضی کشور ها و بعلاوه تضعیف غیرقابل توجیه اقدامات پیشگیرانه است.

او گفت: من این تصور را دارم که همه آغاز کردند به فراموشی آنچه رخ داد. یک سال پیش، کل اقتصاد دنیا متوقف شد.

بر اساس آمار سازمان دنیای بهداشت، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر دنیا از 250 میلیون نفر فراتر رفته است. اکنون سخت ترین شرایط در آمریکا، هند، برزیل و بریتانیا اتفاق افتاده است و روسیه نیز در این لیست در رتبه پنجم قرار گرفته است.

واکسیناسیون مطمئن ترین راه برای محافظت در برابر ویروس کروناست. اکثریت قریب به اتفاق بیماران در بیمارستان ها واکسینه نشده اند. در سرانجام ماه سپتامبر، سازمان دنیای بهداشت ارتباط مرگ و میر ناشی از ویروس کرونای SARS-CoV-2 را با امتناع از ایمن سازی پیشگیرانه (واکسیناسیون) اعلام نمود.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 730

به "خاتمه همه گیری کرونا چه زمان اعلام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه همه گیری کرونا چه زمان اعلام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید