گفتگوی دوکارشناس آمریکایی و ایرانی برسر غنی سازی

به گزارش دنیای ویدئو، دو کارشناس آمریکایی و ایرانی با حضور در شبکه تلویزیونی الحره بر سر غنی سازی اورانیوم تبادل نظر نموده و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

گفتگوی دوکارشناس آمریکایی و ایرانی برسر غنی سازی

به گزارش خبرنگاران، لاری کورب معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا در این باره گفت: آنچه که مهمان شما به آن اشاره نکرد این است که ایرانی ها علاوه بر اجازه دسترسی به بازرسان باید با عقب نشینی از غنی سازی اورانیوم و کاهش سرعت سانتریفوژها نیز موافقت نمایند.چرا که تنها چند روز با ساخت سلاح هسته ای فاصله دارند نه یک سال ، این باید بخشی از توافق باشد.رهایی از تحریم ها در مقابل بازگشت ایران به شرایط پیش از تحریم خواهد بود.

در پاسخ به سخنان کارشناس آمریکایی محمد غروی کارشناس ایرانی از بیروت اعلام کرد تهران به جز این که خواستار یک توافق بلند مدت و غیر قابل خروج است دیگر در پی چه چیزی است؟

غروی اضافه نمود: آنچه ایران می خواهد بازگشت به همان توافقی است که در سال 2015 میلادی انجام شد نه کمتر و نه بیشتر! مهمان شما می گوید ضروری است که ایران فلان کار را بکند خب مگر آمریکا در مقابل امتیاز دهی ایران چه نموده ؟ هیچ !

وی ادامه داد: تا به امروز هیچ اقدامی انجام داده .. کدام امتیاز دهی؟ ایران درصد غنی سازی و سرعت سانتریفیوژها را افزایش داده آیا آمریکا فکر می نماید اگر کره ای ها پول ایران را به خودش باز گردانند این عقب نشینی آمریکا محسوب می شود؟

برادر من! ایرانی ها از ابتدا گفته اند در صورت برطرف تحریم ها ایران هم به غنی سازی (3،67) درصدی باز می شود. در غیر اینصورت غنی سازی با درصد بالا ادامه خواهد یافت.ایرانی ها می گویند چطور ممکن است ما به غنی سازی بازگردیم اما همچنان تحریم ها باقی بماند... این معادله درستی نیست.

غروی اضافه نمود: ایرانی های خواستار برطرف تحریم ، اطمینان از برطرف تحریم و سپس بازگشت به غنی سازی (3،67) درصدی هستند. نمی توان انتظار داشت که ایران به غنی سازی (3،67) درصدی باز شود اما همچنان تحریم ها بماند و نفت فروش نرود و مسائل دیگر ...آمریکایی ها باید اقدامات واقعی انجام دهند تا ایران مطمئن شود ،ما نمی توانیم به حرف های آمریکا اعتماد کنیم.

چرا که یک بار آمریکایی ها در توافق هسته ای امضای خود را تضمینی برای اجرایی شدن تمام بندها اعلام کردند اما حتی قبل از خروج از توافق هم به تمام بندها پایبند نبودند چه رسد به الان که در توافق هم نیستند.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 829

به "گفتگوی دوکارشناس آمریکایی و ایرانی برسر غنی سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی دوکارشناس آمریکایی و ایرانی برسر غنی سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید