تحقیقات تازه کرونا؛ استفاده از دو ماسک مفیدتر است؟

به گزارش دنیای ویدئو، این دستورالعمل ها در پی انتشار تحقیقات نو مرکز کنترل بیماری های آمریکا به روزرسانی شد. مطالعات مرکز کنترل بیماری های همه گیر ماسک های مختلف را در محیط آزمایشگاهی آزمایش نموده و شواهدی پیدا نموده است که نشان می دهد ترکیب ماسک پارچه ای روی ماسک جراحی می تواند به طور چشمگیری هم از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری نموده و هم از ابتلا فرد به ویروس تا حد زیادی مصون کند.

تحقیقات تازه کرونا؛ استفاده از دو ماسک مفیدتر است؟

مرکز کنترل بیماری های آمریکا توصیه می نماید که افراد از ماسک های دارای سیم استفاده نمایند تا بتوانند آن را روی بینی خود تنظیم نمایند بعلاوه برای تنظیم بهتر ماسک روی صورت می توانند از تنظیم نماینده های ماسک یا بریس استفاده نمایند. مرکز کنترل بیماری های آمریکا بعلاوه توصیه می نماید که برای محافظت بیشتر، ماسک چند لایه بهره ببرید و یا ماسک پارچه ای را روی ماسک پزشکی یکبار مصرف قرار دهید. برای تناسب بهتر، توصیه می گردد حلقه های گوش ماسک یکبار مصرف را گره بزنید و سپس اضافه های بیرون از ماسک را در کناره ها جمع و صاف کنید.

این نهاد بهداشتی استفاده از دو ماسک یکبار مصرف به صورت همزمان را توصیه نمی نماید. بعلاوه نیازی به لایه گذاری ماسک دیگری با ماسک KN95 نیست، این ماسک ها ماسک هایی حرفه ای هستند که کارکنان مراقبت های بهداشتی از آن استفاده می نمایند. هرچند این توصیه ها داده جدیدی در اینباره ندارند که چه کسی باید ماسک بزند و چه کسی خیر این اطلاعات صرفاً در خصوص چرایی و چگونگی استفاده از ماسک است.

ماسک پارچه ای و یکبار مصرف؛ محافظت تا 92 درصد

محققان می گویند که استفاده از دو ماسک می تواند در شرایط پر خطر ایمنی بیشتری ایجاد کند. هرچند نیازی نیست که همواره دو ماسک با هم استفاده شوند. استفاده از دو ماسک برای زمان حضور در محیط های عمومی و خارج از خانه کارایی دارد. اگر در مکان های پر جمعیت نیستید یک ماسک کاملاً مناسب است. شرایط استفاده از دو ماسک واقعاً برای موارد پرخطر است. مثلاً اگر قرار است برای مدت زمانی طولانی در یک فروشگاه مواد غذایی باشید یا اگر قرار است با تعداد زیادی از افراد برای مدتی طولانی در یک فضای بسته باشید بهتر است از دو ماسک بهره ببرید. برای این کار کافی است از یک ماسک جراحی بهره ببرید و یک ماسک پارچه ای روی آن قرار دهید. با این کار عبور ویروس از لایه های ماسک را دشوارتر می کنید و ایمنی خود را بالاتر می برید.

در این زمینه بخوانید:

بعد از تزریق واکسن کرونا هم باید ماسک بزنیم؟

چرا ماسک برای سلامت چشم ها مضر است؟

برای رسیدن به این الگو، محققان مرکز کنترل بیماری های آمریکا ترکیبی از پارچه چندلایه و ماسک های معمول جراحی یا پزشکی را در آزمایشگاه آزمایش کردند و تنفس و سرفه را بین چند آدمک شبیه سازی کردند تا الگوی انتشار ذرات حاصل از سرفه و تنفس را آنالیز نمایند. هنگامی که فقط یک ماسک یکبار مصرف استفاده می شد، فقط 42٪ از قطرات سرفه مسدود می شدند و 58 درصد از این ذرات از ماسک عبور می کردند اما ترکیب ماسک یکبار مصرف و ماسک پارچه ای باعت انسداد 5/92 درصد از ذرات دفع شده از سرفه شد.

داده های این آزمایش نشان می دهند که تناسب ماسک ها می تواند کارایی را بالاتر ببرد. در دیگر کشورها، تعداد انگشت شماری از مقامات بهداشتی شهروندان را وادار نموده اند که به طور کامل از ماسک های یکبار مصرف و دارای فیلتر استفاده نمایند و ماسک های پارچه ای را کنار بگذارند. دولت آلمان ماه گذشته ماسک های پزشکی، مانند ماسک های جراحی یا KN95 را در حمل ونقل عمومی و فروشگاه ها مجاز کرد. این اعلامیه مرکز کنترل بیماری های آمریکا در حالی منتشر می گردد که ترس از افزایش احتمالی انواع جدیدی از ویروس ها در ایالات متحده رو به افزایش است. انتظار می رود که نسخۀ انگلیسی ویروس تا ماه مارس (اردیبهشت) به نسخۀ رایج تبدیل گردد. با گذشت نزدیک به یک سال از انتشار ویروس برترین راه چاره برای مقابله با آن کماکان استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری است.

منبع: CBS NEWS

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 607

به "تحقیقات تازه کرونا؛ استفاده از دو ماسک مفیدتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات تازه کرونا؛ استفاده از دو ماسک مفیدتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید