واکنش مقانلو به دوپینگ تکواندوکاران

به گزارش دنیای ویدئو، بیژن مقانلو در مصاحبه با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که موضوع دوپینگ دو ملی پوش که در مسابقات گرند اسلم چین حضور داشتند، امروز مطرح شده است، گفت: واقعیت این است که به میزان ای همه ما شوکه شده ایم که نمی دانیم چه بگوییم. همه چیز دیده بودیم، اما چنین چیزی را در ورزش ندیده بودیم. واقعیت این است که احساس می کنیم بوی توطئه می آید و این موضوع بدون شک به آبروی کشور و ورزش ایران لطمه می زند.

واکنش مقانلو به دوپینگ تکواندوکاران

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا دارو هایی که در تست این دو ورزشکار مثبت شده است در تکواندو کارایی دارد یا خیر گفت: باور کنید این دارویی که نام آن مطرح شده به هیچ عنوان در رشته تکواندو به درد نمی خورد. این دارو ها برای رشته قدرتی مثل پرورش اندام و وزنه برداری خوب است که عضله ها را حجیم می نماید، اما در تکواندو احتیاج به حجیم کردن عضله نداریم. در هر صورت هر چه که شده بچه های تیم ما را آلوده نموده اند. اگر این اتفاق تأیید گردد واقعا تیشه به ریشه تکواندوی ایران زده اند.

وی در ادامه اعلام نمود: وقتی ما از مسابقات چین برگشتیم از فدراسیون پزشکی از تمام اعضای تیم ملی تست دوپینگ گرفتند و به آزمایشگاه کلن فرستادند. تا الان جواب تست ها نیامده حتی ما برای اینکه از شرایط آگاه شویم به فدراسیون پزشکی نامه زدیم فدراسیون حاضر است پول بیشتری بدهد تا روند پیگیری این ماجرا زودتر انجام گردد. ما در حال اعزام به بازی های باکو هستیم باید بدانیم چه بلایی سر بچه های ما آمده است.

وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر شرایط روحی روانی بچه های تیم ملی با توجه به مثبت اعلام شدن دو نفر از پنج تکواندوکاری که از آن ها تست گرفته اند چطور است گفت: به هر حال همه بچه ها ناراحت هستند. ما نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. اگر بچه های ما آلوده شده باشند احتمال اینکه چیزی در غذای ملی پوشان ریخته شده باشد خیلی زیاد است ضمن اینکه اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم پسربچه 19 ساله هیچ وقت دست به چنین کاری نمی زند. نمی دانم چه بگویم فقط از لحاظ روحی همه ما به هم ریخته ایم. شوک بسیار بزرگ و سنگینی به تیم ما وارد شده ما قرار است 5 خرداد وارد باکو شویم در مسابقات جهانی شرکت کنیم منتظر جواب تست ها هستیم امیدواریم تست ها منفی باشد و کل تیم آلوده نشده باشند. اگر خدای ننموده توطئه ای در کار باشد اعزام به مسابقات جهانی لغو خواهد شد. به هر حال ما منتظریم تا جواب تست ها بیاید.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1074

به "واکنش مقانلو به دوپینگ تکواندوکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مقانلو به دوپینگ تکواندوکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید